نصب سه دستگاه لرزه‌نگار در نهاوند

شهردار نهاوند از بهره‌برداری از پروژه بام نهاوند در نوروز امسال و نصب سه دستگاه زلزله نگار در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد حسین‌پور، اظهار کرد: در طرحی که در دو سال گذشته در بام نهاوند اجراشده است امکانات و شرایط جدیدی با توجه به موقعیت گردشگری، اقتصادی، تفریحی، ورزشی و اشتغال و سیمای شهری ایجاد و تقویت‌ شده است.

وی با اشاره به کاشت ۲۰ هزار درخت در بام نهاوند، گفت: تأمین آب درختان این محل به دنبال انعقاد توافق‌نامه‌ای با بیمارستان علیمرادیان رفع مشکل شد.

شهردار نهاوند تصریح کرد: بام تفریحی نهاوند برای سال نو به بهره‌برداری خواهد رسید و در ایام تعطیلات عید نوروز مورد بهره‌برداری گردشگران نوروزی قرار خواهد گرفت.

حسین‌پور با اشاره به ساماندهی چهارباغ در ورودی این شهر از سمت کربلا، گفت: در این پروژه ضمن ساماندهی امکانات تفریحی، شرایط تازه‌ای برای ورودی و سیمای شهری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه المان گروه انقلابی ابوذر را در بدو ورود به شهرداری نهاوند بدون تخصیص اعتبار تحویل گرفتیم، تصریح کرد: این پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمد شهرداری، تکمیل شد.

شهردار نهاوند ادامه داد: با توجه به زلزله‌خیز بودن نهاوند، سه دستگاه لرزه‌نگار در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود؛ این دستگاه شش ساعت قبل از وقوع زلزله، تحرکات داخل گسل را پایش و احتمال وقوع زلزله را هشدار می‌دهد.

حسین‌پور افزود: ارزش هر دستگاه ۲۴ هزار دلار است که با پیگیری‌های انجام‌شده به‌صورت رایگان تحویل شهرداری نهاوند می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 407489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.