میوه و اقلام پروتئینی شب عید گران نمی شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به حجم اقلام پروتئینی و میوه های دپو شده در انبارهای و سردخانه های استان به نظر نمی رسد قیمت اقلام مذکور در بازار شب عید افزایش پیدا کند.

فرهاد حاجی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امسال تمام انبارها و سردخانه های استان مملو از اقلام غذایی برای عرضه در بازار شب عید است، اظهار کرد: پربودن سردخانه ها و انبارهای عرضه اقلام غذایی مورد نیاز در بازار شب عید، در سال جاری رکورد تازه ای به ثبت رسانده و در هیچ یک از سال های اخیر این حجم از دپوی اقلام غذایی را نداشته ایم.

وی افزود: اقلام غذایی فراوانی همچون انواع میوه و منابع پروتئینی (مرغ و گوشت) برای عرضه در بازار شب عید، در انبارها و سردخانه های استان وجود دارد و اکنون دیگر تقریبا سردخانه خالی برای نگهداری میوه ها ندارند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تامین و توزیع میوه شب عید براساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار کشور به سازمان صمت استان واگذار شده است، خاطر نشان کرد: مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به عنوان یکی از اعضای کارگروه تنظیم بازار استان در جریان فعالیت های کارگروه قرار دارد و سازمان صمت مجری اصلی تامین و توزیع میوه شب عید شده است.

حاجی مرادی اضافه کرد: دبیرخانه تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خصوص زمان عرضه میوه و اقلام پروتئینی در بازار شب عید تصمیم می‌گیرد.

وی با اشاره به نیازهای استانی در خصوص تامین برخی از انواع خاص میوه، ادامه داد: اصفهان، استان مرکبات خیزی نیست و بی شک لازم است برای تامین نیاز بازار در شب عید نوروز نسبت به واردات مرکبات از استان‌های دیگر اقدام کنیم اما سیب و سایر محصولات کشاورزی از طریق ظرفیت‌های داخلی استان تامین خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به رتبه اول تا سوم استان در تولید مرغ، گوشت و تخم مرغ، تصریح کرد: مشکلی در تامین نیاز شیر، مرغ، گوشت و تخم مرغ بازار شب عید برای استان اصفهان وجود نخواهد داشت و تمهیدات لازم برای تامین نیاز بازار در ایام عید به صورت کامل در نظر گرفته شده است.

کد خبر 407487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.