اجرای دو پروژه جدید شهری در گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: قرارداد مشارکتی شهرداری گلپایگان با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد تومانی در پروژه احداث پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری بازار نهایی شد.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلپایگان از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی برای احداث پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری بازار بزرگ گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: پارکینگ طبقاتی بازار نخستین و بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری است که با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی افزود: این دو پروژه در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و با زیربنای شش هزار و ۶۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد تومان در مجاورت بازار بزرگ گلپایگان اجرا خواهد شد.

شهردار گلپایکان گفت: احداث پارکینگ طبقاتی و واحدهای تجاری آن در بازار تاریخی گلپایگان با توجه به واقع شدن در بافت فرسوده و پرتردد شهر و نزدیک بودن به بازار به بهسازی بافت فرسوده، افزایش سطح سرانه خدمات شهری و کاهش معضل ترافیک کمک می‌کند.

شکرزاده با بیان اینکه ساخت انبار در این مجتمع برای استفاده کسبه بازار اهمیت دارد، تصریح کرد: رویکرد جدید مدیریت شهری بر مبنای توسعه پایدار از طریق اتکا به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهر و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که جایگزین جذب اعتبارات دولتی و تراکم‌فروشی است.

وی با اشاره به تدوین اطلس جامع فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر گلپایگان گفت: اولویت نخست در تدوین این اطلس، ایجاد واحد سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گلپایگان، کسب منابع پایدار و تأمین خدمات مورد نیاز و واقعی شهر از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

شهردار گلپایگان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت جذب گردشگر دو سد این شهرستان، نیازمند تهیه اطلس جامع گردشگری هستیم که ضروری است سازمان‌های متولی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

شکرزاده یادآور شد: مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزشی، تفریحی مهستان با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع و مجموعه تفریحی و ورزشی حاشیه رودخانه اناربار با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع با کاربری اقامتی، پارک آبی و گردشگری بهشت ایران واقع در پارک جنگلی گلپایگان، مجموعه تجاری فرهنگی پارک بانوان به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و منطقه نمونه گردشگری و دهکده سلامت به مساحت ۹۰ هکتار از طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری شهر گلپایگان است.

کد خبر 407448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.