رئیس‌جمهوری موقت بولیوی کاندیدای انتخابات می‌شود

رئیس‌جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد، در انتخابات آتی که تکرار انتخابات مناقشه‌برانگیز اکتبر گذشته است، کاندیدا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در جریان انتخابات ریاست جمهوری اکتبر ۲۰۱۹ در بولیوی که به پیروزی اوو مورالس منجر شد، اعتراضات مردمی و تهدید نیروهای مسلح او را واداشت تا استعفا داده و کشورش را به مقصد مکزیک و سپس آرژانتین ترک کند.

جینین آنی‌یز، رئیس‌جمهوری موقت بولیوی که از سناتورهای سابق است، با وجود اینکه پیشتر تاکید داشت در انتخابات شرکت نخواهد کرد، در مراسمی در لاپاز از برنامه‌های جدیدش سخن گفت. او قصد دارد رای‌دهندگان و کشوری را که با تحولات سیاسی اخیر عمیقا چند دسته شده است، متحد کند.

آنی‌یز در گردهمایی حزبش موسوم به سوسیال دموکراتیک گفت: رای‌دهندگان پراکنده و نامزدهایی که نمی‌توانند بولیوی‌ها را گردهم آورند، من را به این تصمیم واداشتند. ما به تصمیم کسانی که هنوز ملحق نشده‌اند احترام می‌گذاریم و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که درها برای پیوستن به این جبهه گسترده و متنوع که می‌خواهد برای همه کار کند، باز است.

جینین آنی‌یز ریاست جمهوری را نوامبر گذشته با استناد به بندی در قانون اساسی که او را نفر دوم کشور می‌کرد، به دست گرفت. بعد از مورالس، معاون او و دیگر قانونگذاران از حزب سوسیالیستش هم استعفا داده بودند. دولت موقت محافظه‌کار آنی‌یز به شدت از سیاست‌های دوره مورالس دوری کرده و انتقاداتی از جمله قطع روابط با متحدان سنتی مانند کوبا و ونزوئلا و اصلاح پیمان‌های گسسته با ایالات متحده را به وجود آورده است.   

منبع: ایسنا

کد خبر 407390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.