۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
مظلومیت هاکی در استان اصفهان

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان گفت: پیدا کردن اسپانسر برای رشته ای مثل هاکی در استان اصفهان کاری سخت است در حالی که این استان قهرمان‌پرور است.

عبدالحمید جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه  هیئت هاکی قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی یک سال با سرپرستی اداره می شده است، اظهار کرد: زمانی که من هیئت هاکی را تحویل گرفتم ساختارش مناسب نبود و در طی مدتی که سکاندار آن شده ام بر منسجم کردن ساختار هیئت تمرکز کرده‌ام.

وی با اشاره به این که بیشتر با تیم های پایه کار را شروع کرده ایم، ادامه داد: در شهرستانی هایی مثل خمینی‌شهر، فلاورجان، شهرضا و سمیرم به عنوان یکی از قطب های هاکی اصفهان روی تیم های پایه سرمایه گذاری ویژه ای کرده ایم.

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان با بیان این که این هیئت با مشکلات زیرساختی زمین چمن مواجه است، تصریح کرد: به رغم نتایج خوبی که سال گذشته در مسابقات نخبگان کسب کردیم، امسالبه این مسابقات اعزامی نداشتیم. با توجه به مشکلات زیر ساختی زمین چمن در استان اصفهان هاکی چمن استان عملکرد ضعیفی داشته است.

وی با اشاره به تفاوت بازی هاکی در زمین کوچک و زمین قانونی، ادامه داد: با توجه به زیرساخت های ضعیف زمین چمن در استان اصفهان و با توجه به اینکه در استان اصفهان زمین هاکی چمن قانونی نداریم که متعلق به اداره ورزش و جوانان باشد و ما بتوانیم از آن استفاده کنیم؛ دلایل عمده ضعف عملکرد ما در چمن هاکی مشخص می شود.

بیشتر بخوانید:

وضعیت هاکی استان نسبت به گذشته بهتر شده است

جمالی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی متعدد در شهرستان خمینی شهر، گفت: به همت اداره ورزش و جوانان خمینی شهر  برای نخستین بار کلاس آموزش مربیگری درجه سه  تئوری و عملی همچنین درجه دو تئوری برگزار کردیم. تا قبل از پایان سال ۹۸ یک کلاس تئوری درجه دو نیز در استان اصفهان برگزار خواهیم کرد.

گران بودن تجهیزات هاکی 

وی با اشاره به تیم داری هیئت هاکی استان اصفهان در لیگ برتر سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته در لیگ برتر بانوان تیم داری کردیم که در نهایت توانستیم مقام سوم این رقابت ها را بدست بیاوریم.  امسال بدلیل محدودیت های مالی و نبود اسپانسر  نتوانستیم در لیگ حضور داشته باشیم.

جمالی با اشاره به مظلومیت هاکی در استان اصفهان، گفت: رشته هاکی در بین دیگر رشته ها تا حدودی مظلوم واقع شده است. اصفهان استانی قهرمان پرور است  که تمام ۵۲ هیئتش فعال هستند.

وی ادامه داد: پیدا کردن اسپانسر برای رشته ای مثل هاکی در استان اصفهان کاری سخت است در حالی که این استان قهرمان‌پرور است. سال گذشته هیئت هاکی اسپانسر تیم بانوان شد و نتایج خوبی بدست آمد.

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان با اشاره به گران بودن تجهیزات هاکی به عنوان یکی از دلایل استقبال کم از ورزش هاکی، گفت: در گذشته فعالیت هاکی ایران بیشتر روی هاکی سالنی متمرکز بود در حالی که هاکی چمنی جز چند رشته ای است که در المپیک زودتر از بقیه رشته ها بلیط هایش به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه هاکی چمن در ایران درحال راه اندازی است، اظهار کرد: گران بودن تجهیزات هاکی چمن نسبت به تجهیزات هاکی سالنی مزیدی بر علت شده تا پیشرفت آن در ایران روندی کند داشته باشد.

جمالی با اشاره به انقعاد تفاهنامه های متعدد فدراسیون هاکی با بخش های مختلف، ادامه داد: فدراسیون هاکی با ارگان هایی مثل ارتش، دانشگاه ها و آموزش و پرورش تفاهنامه های مفیدی را منعقد کرده است. در دانشگاه آزاد خوراسگان شاهد تدریس هاکی به عنوان یکی از دروس اختیاری هستیم.  چهار مدرسه در خمینی شهر هاکی را در ساعات ورزش تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه  وضعیت اقتصادی در اکثر هیئت های استان خوب نیست، گفت: زیرساخت های ورزشی استان در اختیار تمام هیئت ها است ولی شما به جز چند هیئتی مثل هیئت فوتبال که مستقل است در بقیه شاهد وجود مشکلات مالی هستیم.

کد خبر 407291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.