وضعیت هاکی استان نسبت به گذشته بهتر شده است

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان گفت: ایران یکی از بهترین تیم‌های هاکی در آسیا است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

عبدالحمید جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اولین برنامه ما در تقویم امسال مسابقات المپیاد است که در بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود؛ سال سختی پیش‌رو داریم چرا که سال گذشته دختران و پسران ما رتبه سوم و چهارم این مسابقات را کسب کردند.

وی با بیان اینکه  فدراسیون هاکی در سال جاری برنامه ریزی جدید و خوبی انجام داده است، ادامه داد: سال ۹۸ هاکی روی چمن را راه اندازی کردند و المپیادی که امسال برگزار می‌شود در همین زمینه است. کار تیم اصفهان در این رقابت‌ها بسیار سخت است؛ اصفهان زیر ساخت‌های هاکی را ندارد و اولین سالی است که هاکی چمن در اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در مسابقات المپیاد کار سختی را پیش رو دارد، افزود: شهرهایی مانند همدان، ارومیه و اراک تمرینات زیادی را در چمن داشته‌اند و ورزشگاه‌های مخصوص این کار را دارند، اما با این حال امیدواریم که بتوانیم در مسابقات نتایج خوبی به دست بیاوریم.

جمالی در رابطه با تاریخ برگزاری المپیاد گفت: المپیاد دختران از سی‌ام مرداد ماه تا ششم شهریورماه و المپیاد پسران از ششم تا دوازدهم شهریورماه است و بعد آن در رده‌های امید و بزرگسالان رقابت‌های هاکی شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مربیگری درجه سه در حال حاضر در اصفهان برگزار می‌شود، ادامه داد: این کلاس‌ها به صورت تئوری و عملی است و در اواخر شهریور کلاس‌های مربیگری درجه دو را خواهیم داشت.

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان در رابطه با استعدادیابی در رشته هاکی، گفت: ما چند مرکز در شهرستان‌ها داریم که دو مرکز آن در فلاورجان است و قوی‌ترین پایگاه استعداد یابی ما در سمیرم وجود دارد، یکی دیگر از مراکز استعدادیابی مخصوص دختران و بانوان در شهرضا است و در شهرستان اصفهان ورزشگاه پوریای ولی استعداد یابی هاکی را انجام می‌دهد.

جمالی تصریح کرد: بهترین هاکی آسیا را ایران دارد و تفاوت هاکی ایران در آسیا بسیار چشمگیر است. هاکی در اصفهان چندین سال بود که رو به تعطیلی می‌رفت ولی هم اکنون وضعیت هاکی در اصفهان خیلی بهتر شده است.

وی افزود: اداره کل تا جایی که بتواند به ما کمک می‌کند، انتظار ما بالا است چون زمان زیادی را از دست داده‌ایم و امیدواریم که هاکی اصفهان را به روزهای اوج خود باز گردانیم.

کد خبر 384156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.