ایرانیان دیگر نمی‌توانند ویزای سرمایه‌گذاری در آمریکا بگیرند

اداره خدمات مهاجرت ایرانیان از ممنوعیت واگذاری ویزای تجاری و سرمایه‌گذاری برای ایرانیان در خاک آمریکا خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، اداره خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا روز پنجشنبه_ ۳ بهمن با اعلام خبر ممنوعیت اعطای ویزای تجاری و سرمایه‌گذاری در خاک آمریکا به ایرانیان، این تغییر را به پایان یافتن عهدنامه مودت ایران و آمریکا در اکتبر ۲۰۱۸ نسبت داد.

ویزاهای غیر مهاجرتی E1 و E2 به شهروندان کشورهای دیگر اجازه می‌دهند برای مشارکت در تجارت بین‌المللی یا سرمایه‌گذاری‌های به میزان بالا وارد آمریکا شوند.

به گفته اداره خدمات مهاجرت ایرانیان دیگر نمی‌تواند چنین ویزاهایی را بگیرند. ایرانیانی هم که قبلا با این ویزاها وارد آمریکا شده‌اند، به محض پایان مهلت ویزایشان باید آمریکا را ترک کنند.

معلوم نیست این تصمیم بر چه تعداد ایران تاثیر خواهد گذاشت.

عهدنامه مودت ایران و آمریکا در سال ۱۳۳۴ در زمان رئیس‌جمهوری دوایت آیزنهاور و نخست‌وزیر حسین علاء در ایران امضا شد. این دوره با آغاز جذب سرمایه‌گذاری خارجی از سوی دولت ایران و «تصویب قانون جلب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی» همزمان بود.

عهدنامه مودت ایران و آمریکا شامل یک مقدمه و ۲۳ ماده، متضمن مقررات توسعه روابط بازرگانی و تنظیم روابط حقوقی و کنسولی دو کشور با تأکید بر صلح و دوستی پایدار میان دو کشور بود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ۳ اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد آمریکا از این پیمان خارج می‌شود. این پیمان پس از خروج هر کدام از طرفین تا یک سال بعد پابرجا می‌ماند.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 407208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.