موضوع حمل و نقل در شهرهای گردشگری اثر نامطلوبی برجای گذاشته است

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی کشور گفت: موضوع حمل ونقل در برخی شهرهای خاص گردشگری مانند اصفهان و شیراز اثرات نامطلوب خود را برجای گذاشته و اثرات قطعی آن در نوروز بیشتر محسوس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلال تاجیک ظهر امروز ( ۵شنبه) در پنجمین گردهمایی سراسری هموندان شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: موضوع حمل ونقل در برخی شهرهای خاص گردشگری مانند اصفهان و شیراز اثرات نامطلوب خود را برجای گذاشته و اثرات قطعی آن در نوروز بیشتر محسوس می‌شود که باید تدابیر خاص در این مورد اندیشیده و امکان سفر برای همه اقشار فراهم شود چرا که معیشت فعالان این حوزه تنها از این طریق تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره توانمندسازی جوامع محلی تا دو هفته آینده در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: اصفهان به عنوان پایلوت گردشگری، گلستان پایلوتِ صنایع دستی و خوزستان پایلوت میراث فرهنگی کشور شناخته شده‌اند همچنین مذاکرات و تفاهم نامه‌های طرح "مهر و میراث " هم تا هفته آینده امضا می‌شود تا این طرح در کل کشور اجرایی شود.

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، تصریح کرد: از اینکه شوراها و شهرداری‌ها کمک حال میراث فرهنگی هستند خوشحالیم و امیدواریم دیگر استان‌ها هم در زمینه توجه به میراث فرهنگی و گردشگری از اصفهان الگوبرداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته قانون به شدت مورد توجه مردم است، افزود: بهترین مسیر برای ترویج قانون فعالیت تشکل‌هاست چرا که تشکل‌ها می‌توانند افراد را متوجه کارهای درست یا اشتباهشان کند و در زمینه ایجاد شفافیت موثر واقع شوند و تمام امور را برای مردم شفاف سازی کند.

تاجیک با اشاره به اینکه تا زمان فعالیت آزادانه تشکل‌ها راه طولانی در پیش داریم، گفت: زمانی که تشکل‌ها توانستند برای شفاف سازی امور بدون لکنت زبان حرف بزنند آن روز روز حرکت آزادانه تشکل‌ها خواهد بود که اگر فضای مجازی نبود مطرح کردن بسیاری از موارد هنوز هم حکم جرم را داشت.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در کشور ما جای تشکل‌ها را گرفته است، افزود: تشکل‌ها می‌توانند هادیان خوب فضای مجازی در کشور باشند و این فضا را هدایت کنند و تا زمانی که آنها نتوانند بدون لکنت زبان موضوعات را مطرح کنند قطعا تخلفات در کشور از بین نمی‌رود.

تاجیک با تاکید بر اینکه تشکل‌ها به ایجاد شفافیت در جامعه کمک می‌کنند، تصریح کرد: امیدوارم روزی برسد که در مجامع رسمی تشکل‌ها بتوانند منتقد مسئولان باشند و با دوری از ثناگویی مسئولان را به پاسخگویی وادارند تا حدی که مشکلات کشور با تلاش آنها کاهش یابد.

کد خبر 407194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.