در انتخاب مانتوی مناسب به چه نکاتی باید دقت کرد

یکی از مهم‌ترین پوشش‌ها در محل کار، تحصیل، مهمانی و... برای خانم‌های ایرانی، مانتو است. از اوایل بهمن ماه می‌توان به انتخاب مدل مانتوی مناسب برای عید فکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ شناخت درست از اندام و دانستن نکاتی به شما کمک می‌کند تا انتخاب درست و استانداردی داشته باشید و با پوشیدن مانتوی مناسب، استایلی درست و جذاب را صاحب شوید. در ادامه به مدل مانتوهای مناسب برای اندام‌های متفاوت اشاره می‌کنیم.

اگر شکم بزرگ دارید

خانم‌هایی که شکم بزرگ دارند باید به سراغ مانتوهایی بروند که برش آن‌ها کاملاً راسته است و کمر آنها زیر سینه قرار دارد. مانتوهایی که در آن، یک طرف مانتو روی قسمت دیگر قرار می‌گیرد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای این دسته از خانم‌ها باشد. افراد صاحب این اندام، می‌توانند مانتوهای یقه هفت کشیده استفاده کنند.

اگر شکم بزرگی دارید از انتخاب مانتوهای طرح دار خودداری کنید. مانتوهای پفی و چین دار و مانتوهایی که کمر آن بر روی شکم بسته می‌شود، انتخاب مناسبی برای شما نیست.

اگر قد بلند هستید

هرگز سراغ مانتو و شلوار یا مانتو و دامن هم رنگ نروید. این یکدستی شما را بلندتر نشان می‌دهد اما انتخاب رنگی متفاوت برای مانتو و شلوار، قد شما را به چند قسمت مختلف تقسیم کرده و باعث می‌شود متناسب‌تر به نظر آیید.

مانتوهای خیلی کوتاه هم نپوشید زیرا باعث می‌شوند پاهای شما بلندتر به نظر آید. مانتوهای زنانه کمردار تنگ شما را خوش اندام‌تر نشان می‌دهد.

اگر قد کوتاهی دارید

خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند می‌توانند مانتوهایی ساده که تنگ و قالب تن هستند انتخاب کنند. بهترین انتخاب برای این دسته از خانم‌ها، مانتویی است که سایز درست و مناسبی دارد، نه خیلی گشاد و اُورسایز و نه خیلی تنگ.

خطوط عمودی روی مانتو، اندام را کشیده‌تر نشان می‌دهند. مانتوهای با پارچه مدل چروک نیز از ممنوعیت‌های خانم‌های قد کوتاه است.

اگر چاق هستید

اگر در دسته افراد چاق یا پلاس سایز قرار می‌گیرید، به این نکات دقت کنید:

از رنگ‌های تیره مثل مشکی، سورمه‌ای، زرشکی، قهوه‌ای و... غافل نشوید که با خطای رنگ، فرم بدن شما را لاغرتر نشان می‌دهند.

طرح‌ها و خطوط عمودی، هیکل شما را در محور عمودی کشیده‌تر نشان می‌دهند.

مانتوهایی که در قسمت کمر تنگ می‌شوند، انتخاب خوبی برای پلاس سایزها هستند.

مانتوهایی با یقه‌های برگردان پهن، تناسب بیشتری با هیکل‌های چاق دارند.

مانتوهای جلو باز نپوشید.

پلاس سایزهایی که بالاتنه و بازوهای پهن دارند، می‌توانند به سراغ مانتوهای مدل خفاشی و پانچ‌ها بروند.

کد خبر 407131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.