برداشت خاک در برخوار کنترل و ساماندهی شود

نماینده برخوار در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: روند برداشت خاک توسط کوره‌های آجرپزی در شهر سین برخوار توسط دستگاه‌های مسئول کنترل و مورد رسیدگی قرار گیرد.

سروش بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهروندان این شهرستان به دلیل کوتاه بودن فاصله با اصفهان تردد زیادی دارند اما نارضایتی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بسیار بالاست و شهرستان برخوار کمبودهای بسیاری در این زمینه دارد چنانچه با توجه به بالا بودن قیمت اتوبوس خرید آن مشکل است و همین امر باعث استفاده بیشتر مردم از خودروهای شخصی شده است.

نماینده برخوار در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص لزوم توجه به تعیین حریم شهرها، تصریح کرد: وضعیت جاده‌های متصل به اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد. حریم جاده‌های خورزوق را بسیار محدود کرده‌اند و جاده‌ای که شاهراه ورودی برخوار است در محدوده منطقه هفت شهرداری اصفهان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این جاده هیچ ساخت و سازی صورت نگرفته است، اظهار کرد: شهرداری منطقه هفت به انجام روکش آسفالت و زیرسازی این جاده توجه نداشته است، در فرمانداری خورزوق هم جلسات متعددی در این مورد برگزار شده اما هنوز وضعیت این جاده ساماندهی نشده است.

شهرداری‌ها برای جمع‌آوری آب‌های سطحی اقدام کنند

بابایی در خصوص سکونت مهاجران افغان‌ در برخوار گفت: آن‌ها در بافت‌های فرسوده برخوار سکونت دارند که مشکلات ناشی از کاستی‌های بهداشتی و اجتماعی این محل‌ها، شهرستان را تحت تاثیر قرار داده و بهتر است مسئولیت شورا در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های حاصل از آن مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت آب‌های سطحی توسط شهرداری‌ها ضرورت دارد، اظهار کرد: به دنبال بارندگی‌ها آب جاری بسیاری در معابر روان می‌شود که برای شهروندان مشکلاتی ایجاد می‌کند و بهتر است برای جمع‌آوری آب‌های سطحی تدبیری اتخاذ شود تا شهرداری‌ها با ایجاد مخازنی، روان‌آب‌ها را ذخیره کنند و از آن در آبیاری فضای سبز شهری استفاده کنند.

نماینده برخوار در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص برداشت غیرمجاز خاک، گفت: این برداشت توسط کوره‌های آجرپزی در شهر سین برخوار انجام می‌شود که لازم است توسط دستگاه‌های مسئول رسیدگی شود.

وی همچنین در خصوص درخواست‌های مالی دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: گاهی دیده می‌شود دستگاه‌های دولتی درخواست‌های مالی از شهرداری و شورا دارند علیرغم اینکه این کار ممنوع است و دستورالعمل‌های لازم هم از طرف استانداری صادر شده اما بازهم درخواست‌هایی وجود دارد که به اجبار مبالغی از شهرداری به آنها تعلق می‌گیرد که بهتر است ممنوعیت این موضوع برای دستگاه‌ها تبیین شود.

کد خبر 406944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.