۸۴ اختراع ثبت بین‌المللی شد

ثبت ایده‌ها از گام‌های نخستین برای رسیدن به محصولی پرکاربرد در زندگی افراد است؛ شاید این مسیر پرپیچ و خم باشد، اما کانون پتنت معاونت علمی و فناوری در این مسیر همراه مخترعان بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون پتنت(حمایت از ثبت اختراعات خارجی) معاونت علمی و فناوری با حمایت ۹۰ درصدی خود از ثبت بین‌المللی اختراع در دفاتر خارجی، مسیر پژوهشگران و مخترعان را در این حوزه هموار کرده است. شاید مخترعان بسیاری با فرآیند ثبت بین‌المللی اختراع و پیچ و خم‌های آن آشنا نباشند، اما با مراجعه به کانون می‌توانند از خدمات این مرکز برای پیمودن این مسیر بهره‌مند شوند.

با شروع فعالیت کانون روند ثبت اختراع شتاب گرفت. همچنین با فعالیت‌های ترویجی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اساتید و دانشجویان کشور، افراد بیشتری با حوزه مالکیت فکری آشنا شدند. این اقدام گامی برای حرکت بیشتر برای ثبت اختراع شد؛ تا کنون یک هزار و ۷۰۶ درخواست در سامانه کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ثبت شده است که از این تعداد ۲۸۲ پروند برای حمایت تأیید شد. از میان پرونده‌های تأیید شده نیز ۸۴ اختراع با حمایت این مرکز موفق به ثبت در دفاتر اختراع خارجی شد.

کد خبر 406763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.