۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
قطع ۲۰۰  درخت در گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: ۲۰۰ اصله درخت خشک و کهنسال و آفت زده که دچار مرگ کالبدی بود و احتمال خطر مالی و جانی برای شهروندان داشت قطع شد.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلپایگان اظهار کرد: هر ساله عملیات هرس درختان به دلیل رعایت مسائل ترافیکی و ایجاد میدان دید مناسب برای رانندگان و پیشگیری از مخاطرات احتمالی انجام می‌شود.

وی افزود: جوان‌سازی درختان، فرم‌دهی و حذف شاخه‌های خشک از دیگر اهداف هرس درختان است، بهترین فصل برای هرس زمستانه زمانی است که درختان به علت نداشتن پوشش گیاهی راحت‌تر بریده شود و کمتر آسیب ببینند.

شهردار گلپایگان تصریح کرد: بعضی درختان شهر به دلیل آفت‌زدگی و بیماری از داخل پوک و پوسیده شده بود که  طبق اصول گیاه‌پزشکی شاخه‌های آلوده هرس یا قطع و معدوم شد تا منبع انتقال آلودگی حشرات چوبخوار از بین برود.

شکرزاده گفت: عملیات هرس درختان از لحاظ نیروی انسانی، ماشین‌آلات و سایر تجهیزات برای شهرداری هزینه‌بر است.

وی افزود: ۲۰۰ اصله درخت خشک و کهنسال و آفت‌زده که دچار مرگ کالبدی بود و احتمال خطر مالی و جانی برای شهروندان داشت، قطع شد.

شهردار گلپایگان گفت: هر ساله به مناسبت روز درختکاری دو هزار اصله نهال در شهر گلپایگان بین شهروندان برای کاشت توزیع شده است و در دو سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار اصله نهال کاشت شده است.

شکرزاده تصریح کرد: برنامه پایش درختان جهت تهیه شناسنامه دقیق از هر درخت متناسب با نوع، سن، قطر، محل و غیره در حال انجام است و در این زمینه کارشناسان شهرداری به دنبال جمع‌آوری اطلاعات درختان شهر هستند.

کد خبر 406403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.