خطر اتهام به یوونتوس بابت فیرپلی مالی

تحقیقات درباره انتقال رونالدو به یوونتوس باعث شد تا سناریوهای اقتصادی این باشگاه تغییر کند و اتهاماتی بر علیه آن به خاطر مسائل مالی وارد شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از کالچو مرکاتو، این روزها مخارج دنیای فوتبال بسیار گران تر از دهه های قبل شده و گاهی خرج و دخل باشگاه ها با هم یکسان نیست! همین مسئله باعث می شود تا تحقیقاتی درباره گردش های مالی باشگاه ها انجام شود و در حال حاضر یوونتوس با امضاء چند قرارداد دور از انتظار، در صدر توجه نهادهای نظارتی است.

در همین راستا، تحقیقاتی توسط مؤسسه KMPG درباره هشت تیمی که در سطح اول دنیا موفق به کسب عنوان قهرمانی انجام شد تا وضعیت مالی این باشگاه ها و احتمال صورت گرفتن تخلف توسط آن ها ارزیابی شود.

در این میان بر اساس آمار منتشر شده، باشگاه یوونتوس سالانه ۳۲۷.۸ میلیون حقوق پرداخت می کند. افزایش پرداختی های یوونتوس باعث شد تا در پایان سال جاری مالی که تاریخ آن ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹ است، به نظر می رسد باشگاه یوونتوس با کسری چهل میلیون یورویی مواجه شده است.

باشگاه یوونتوس نسبت به سال ۲۰۱۷/۱۸ با افزایش ۱۶ درصدی درآمد ها موفق شده تا میزان درآمد خود را به عدد ۴۶۳.۳ میلیون یورو برساند. مبلغی بالغ بر ۱۲۷ میلیون یورو مربوط به درآمد های اصلی باشگاه بوده و ۱۸ میلیون به خاطر انتقال قرضی گونزالو هیگواین.

حق پخش تلویزیونی پرداخت شده به باشگاه یوونتوس ۲۰۶.۶ میلیون یورو بوده و در بخش تبلیغات نیز ۱۸۵.۴ میلیون یورو نصیب باشگاه متمول ایتالیایی شده است. با این حال یووه در این دو بخش با سود قابل توجه مالی مواجه نبوده است.

هم چنین بر اساس قوانین فیرپلی مالی یوفا، سقف دستمزدهای باشگاه ها باید ۷۰ درصد از میزان درآمد کل باشد. اما یوونتوس اخیراً با مشکل مهمی در این زمینه مواجه شده و مبلغ دستمزدهای پرداختی این باشگاه ۷۱ درصد از کل درآمد آن است. اخیراً باشگاه های دیگری نیز دچار مشکلاتی در این رابطه شده اند؛ مثلاً بارسلونا تا این لحظه ۶۹ درصد از درآمد خود را به پرداخت حقوق بازیکنان تخصیص داده که آن ها را به حاشیه خطر بسیار نزدیک کرده است.

بحث به خدمت گرفتن رونالدو توسط باشگاه یوونتوس، محل دیگر شبهات وارد شده به یوونتوس است. به خدمت گرفتن این ستاره پرتغالی باعث شد تا ۱۷۵ میلیون یورو گردش مالی توسط یوونتوس به ثبت برسد که مسئله مهمی در حوزه سیاست های مالی این باشگاه محسوب می شود.

هنوز مشخص نیست که آیا تحقیقاتی که توسط آژانس های مالی و نهادهای نظارتی بر مخارج و درآمد های یوونتوس انجام می شود، آیا باعث جریمه شدن و متضرر شدن این باشگاه می شود یا خیر. اما چیزی که واضح بوده این است که یوونتوس از لحاظ مالی در شرایط نفس گیری قرار دارد.

کد خبر 406105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.