برج‌های سبز تایچونگ؛ راهی به سوی پایداری شهری

مدیران شهر تایچونگ، کلانشهری واقع در کشور تایوان، با احداث برج‌های سبز Sky Green گامی بلند به سوی ایجاد پایداری در شهر برداشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احداث برج‌های Sky Green در شهر سرسبز تایچونگ، این شهر را به سمت پایداری بیشتر سوق داده و نشاط و سرزندگی را بیش از پیش برای مردم شهر به ارمغان آورده است. این برج‌ها که توسط گروهی از معماران اهل سنگاپور طراحی شده است، نام خود را از باغ‌های تعبیه شده در پشت بام و بالکن‌های مملو از گیاهان سبز الهام گرفته است. برنامه‌ریزان شهر تایچونگ پیش‌بینی کرده‌اند که تلفیق فضاهای سبز و ساختمان برج‌های Sky Green با یکدیگر منجر به بالا بردن استانداردهای پوشش سبز در آسمان‌خراش‌های شهری برای داشتن آینده‌ای پایدارتر خواهد شد.

پس از نمایشگاه معماری که در شهر تایچونگ برگزار شد، دولت این شهر تصمیم گرفت برنامه‌های جدیدی را برای تبدیل تایچونگ به یک شهر پایدارتر و هوشمندتر اتخاذ کند به همین منظور، گروهی از معماران مشهور سنگاپوری را به تایچونگ دعوت کرد تا پیشنهادات خود را برای ایجاد شهری هوشمند و پایدار ارائه دهند. معماران سنگاپوری احداث Sky Green را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند. این برج‌ها در نوع خود بسیار بی‌نظیر هستند و بیش از هر سازه دیگر پایداری را برای شهر به ارمغان آورده‌اند؛ طراحی منحصر به فرد این برج‌ها با فرهنگ محلی و آب‌وهوای نیمه گرمسیری منطقه سازگاری زیادی دارد و در مقابل حوادث طبیعی نظیر زلزله و طوفان از مقاومت بسیار بالایی دارد.

پروژه Sky Green از دو طرح مستطیلی با دو برج مسکونی ۲۶ طبقه تشکیل شده است که طبقات چهارم به بعد واحدهای مسکونی را تشکیل می‌دهد. در طبقه همکف تا طبقه سوم نیز چند فروشگاه‌ کوچک و مراکز تجاری قرار گرفته است. امکانات تفریحی و سرگرمی برای ساکنان برج‌های سبز و بازدیدکنندگان خارجی آن‌ها در تمامی طبقات سازه‌ها وجود دارد. هر واحد مسکونی یک بالکن مملو از گیاهان و درختان سبز دارد و بین هر پنج طبقه یک تراس بزرگ مشترک برای تمام ساکنان تعبیه شده است.

کد خبر 405993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.