تغییر سبک زندگی در کنگره امام علی (ع) مورد توجه باشد

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: برگزاری کنگره‌ای با پیروی از اندیشه‌ها و ابعاد شخصیتی انسانی بزرگ همچون حضرت علی(ع) باید نتایجی مطلوب همچون تغییر نگرش و اصلاح رفتارهای افراد جامعه در ابعاد گوناگون را به دنبال داشته باشد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه به عنوان جامعه شیعی باید شناخت بیشتری نسبت به شخصیت امام علی(ع) داشته باشیم اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده شیعیان نداشتن شناخت از ابعاد شخصیتی مولا علی(ع) است که گاهی به دلیل نبود دانش کافی این اتفاق رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: جوان امروز باید بداند چه چیزهایی باعث شده حضرت علی(ع) به عنوان یک الگو شناخته شود و این موضوع را می‌توان در کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمونین امام علی(ع) به آن پرداخت.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در ابعاد مختلف زندگی این امام باید دانش خود را ارتقا دهیم به همین منظور نیاز به ابزار داشته تا به اهداف برنامه ریزی شده دست یابیم و چه ابزاری تاثیرگذارتر از برگزاری کنگره‌هایی با این سبک و سیاق که می‌تواند به علمی‌ترین شکل ممکن مطلب را القا کند.

محمدی درباره اینکه امروز در حال رسیدن به جامعه ارزشی هستیم، ادامه داد: خودمان به عنوان کسانی که وابسته به این ارزش‌ها هستیم باید از تفکر و منش این امام آگاه باشیم. این در حالی است که امروزه در سبک زندگی اسلامی خود با مشکل روبرو هستیم و بدون شک در حفظ و صیانت از سبک زندگی مبتنی بر دیدگاه‌های امام علی(ع) درست عمل نکرده و باید این مفروضات را شناخته و از آن بهره ببریم.

وی گفت: تاریخچه زندگی حضرت علی(ع) در دو بعد کلام و آثار و برداشت و استباط قابل بررسی بوده که می‌توان از تفکر حضرت مولا داشت و همچنین رویکرد بعدی عملی است که سیره عملی رفتار حضرت علی(ع) به حساب می آید که این کنگره باید تلاش کند در هر دو بعد ورود پیدا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم برنامه‌هایی از این دست را باید ارزیابی کرد و پس از برگزاری اطلاعات که به اشتراک گذاشته شده به نسل‌های نوپا و مدارس ما منتقل شود.

وی افزود: ورود چکیده این کنگره به آموزش و پرورش و خانواده‌ها می‌تواند منبع خیری برای تغییر نگرش و تقویت دانش نسل آینده و تغییر سبک زندگی آنها باشد.

آئین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) فردا پنجشنبه 26 دی 1398 از ساعت 8 صبح با سخنرانی مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مظاهری و دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

کد خبر 405978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.