دلالان از پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) حذف می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهدمقدس گفت: با فروش اینترنتی بلیت‌های اتوبوس و همچنین نصب گیت عبور در ورودی سالن‌های ترانزیت، مسافران تنها از طریق بارکد امکان تردد خواهند داشت و بدین ترتیب دیگر شاهد حضور دلالان نخواهیم بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری امام‌رضا(ع)، اظهارکرد: در نخستین روزهای فعالیت کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای پنجم شهر مشهد، بازدیدی از این پایانه داشتیم و شرایط از نزدیک رصد شد.

وی افزود: در این بازدید، شرکت‌های مسافربری همگی از وضعیت حاکم بر پایانه گلایه داشتند و علاوه بر آشفتگی و بی‌نظمی، شاهد حضور پررنگ دلال‌ها بودیم که به هیچ وجه زیبنده مشهدمقدس با میلیون‌ها زائر و مسافر نبود و همچنین بخاطر ایزوله نبودن و نبود گیت، دلالان در محل بلیت‌فروشی پیوسته حضور داشتند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: براساس تجارب موفق اجرا شده در ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری مختلف، تغییر و تحول و ساماندهی پایانه امام‌رضا(ع) با تاکید کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر در دستورکار شهرداری قرارگرفت؛ بر این اساس، شرکت‌های فروش بلیت جمع آوری و ۱۰ کانتر در هسته مرکزی سالن اصلی پایانه ایجاد خواهد شد.

وی در تشریح مزایای طرح فعلی که در حال اجراست، گفت: به واسطه این طرح، پدیده دلالی به شکل کامل از بین خواهد رفت و مشکل مکانی دفاتر شرکت‌های مسافربری که موجب ایجاد شرایط رقابتی ناسالم شده بود نیز برطرف می‌شود.

بهاروند از فروش الکترونیکی بلیت های اتوبوس خبرداد و اظهارکرد: با این شیوه، مسافران به تمامی شرکت‌های مسافربری دسترسی دارند و میتوانند خرید خود را انجام دهند؛ بلیت‌فروشی حضوری نیز تنها یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در آغاز راه خود قرار دارد و به همین دلیل ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران و زائران عزیز مطمئن باشند که این ضعف‌ها و ایرادات به مرور زمان برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهدمقدس گفت: یکی از مزیت های این طرح تعامل با انجمن‌ صنفی موسسات و شرکت‌های حمل‎ونقل جاده‌ای است که نظرات آنها در تصمیم‌گیری‌ها اعمال شده و مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی جلوخان پایانه مسافربری نیز به زودی اجرایی خواهد شد و امیدواریم در مجموع این اقدامات، فضایی زیبنده و درخور شان مشهدمقدس فراهم آوریم.

کد خبر 405886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.