آتش سوزی مهیب در استرالیا کنترل شد

استرالیا پس از گذشت بیش از ۱۰ هفته موفق شد بخشی از آتش سوزی های مهیب را کنترل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز شنبه آتش نشان های منطقه ولز جنوبی در استرالیا اعلام کردند آتش سوزی مهیب که برای بیش از ۱۰ هفته شعله ور بود، کنترل شده است. آتش سوزی ها این منطقه از کوههای گوسپر و از  ۲۶ اکتبر آغاز شده بود و در این مدت بیش از نیم میلیون هکتار از شمال غرب سیدنی سوخت‌. همچنین آتش، مناطق مختلفی را ویران کرد که از جمله می توان به بخشی از کوههای آبی و پارک ملی در غرب شهر ساحلی اشاره کرد.

در اطلاعیه بخش خدمات ایمنی آتش نشانی ناحیه هاوکسبری "Hawkesbury"  آمده است: شرایط نامساعد آب و هوایی کنترل آتش را دشوار کرده بود و با توجه به اینکه پایان یافتن فصل آتش سوزی های گسترده جنگل ها و مراتع کمی دور از انتظار به نظر می رسد، احتمال وقوع دوباره آتش سوزی  وجود دارد.

براساس نتیجه مطالعاتی که دانشگاه سیدنی هفته گذشته منتشر کرد: از ماه سپتامبر (مهرماه) تاکنون یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون حیوان از گونه های مختلف حیات وحش در سراسر استرالیا در میان شعله های آتش سوخته یا بر اثر گرسنگی تلف شدند. براساس برآوردهای جدید بیش از ۱۱ میلیون هکتار از بیشه زارها و عرصه های جنگلی این قاره نابود شده است و دست‌کم ۲۸ نفر از جمله یک آتش نشان ۶۰ ساله در این آتش سوزی ها جان خود را از دست داده اند.

محققان تغییرات اقلیمی را عامل اصلی آتش سوزی های گسترده اعلام کرده اند با وجود این طی روزهای گذشته چند نفر به اتهام آتش سوزی عمدی در این مناطق دستگیر شده اند.

کد خبر 405698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.