شهرداری تهران آماده اعزام متخصصان سلامت روان به مناطق سیل‌زده است

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا در صورت اعلام نیاز به پشتیبانی روانی- اجتماعی، نسبت به اعزام متخصصین حوزه سلامت روان به مناطق سیل‌زده اقدام کند.

به گزارش ایمنا، زینب نصیری اظهار کرد: با توجه به ضرورت ارائه حمایت‌های اجتماعی و روانی به هموطنان سیل‌زده و ضرورت کمک به بازتوانی و توانمندسازی آنان برای بازگشت به زندگی طبیعی، روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی فعال در شهرداری تهران آماده ارائه خدمت و کار داوطلبانه تخصصی هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های انسانی متخصص در میان شاغلان بخش‌های مختلف شهرداری و خانه‌های سلامت محله‌های شهر تهران گفت: از ابتدای امسال دوره‌های تخصصی مداخله در بحران با همکاری انجمن روانشناسی ایران و انجمن مددکاران اجتماعی ایران برای بیش از یکصد نفر از همکاران روانشناس، مشاور و مددکار اجتماعی برگزار شد.

نصیری با تاکید بر ضرورت کمک‌رسانی امدادی و حمایتی در این مرحله، از تمامی شهروندان تهرانی برای مشارکت در تامین نیازهای اولیه هموطنان سیل‌زده دعوت کرد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: در شرایط بحران بیش از گذشته در کنار هم هستیم و هم‌افزایی ظرفیت‌های مدیریت شهری با انجمن‌های تخصصی روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و سازمان نظام روانشناسی می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای تاب‌آوری اجتماعی و روانی و دلگرمی هموطنان بلوچمان باشد.

براساس گزارش هواشناسی، سامانه بارشی که روز جمعه تا یکشنبه هفته جاری در سیستان و بلوچستان فعال بود، بارش‌های قابل توجهی به همراه داشت به طوری که میزان بارش‌ها در برخی نقاط آن بویژه غرب و جنوب این استان به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده است. 

سیلاب ناشی از این بارش های بی سابقه و حجم بالای آب و سرریز شدن دو سد زیردان و پیشین در چابهار ، کنارک و نیکشهر خسارت‌های زیادی به مردم وارد کرده است، مسئولان استان سیستان و بلوچستان از جمله استاندار آن گفته اند کمک به سیلزدگان این استان به ویژه چابهار، کنارک و نیکشهر عزم و اراده ملی و حضور سازمان های غیردولتی مردم نهاد و خیران کشوری را طلب می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 405676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.