تخصیص سوخت یارانه‌ای و مشوق‌های ترافیکی به راهبران دارای سند حمل بار

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: تخصیص سوخت یارانه‌ای و مشوق‌های ترافیکی به راهبرانی که برای آنها سند حمل صادر شده است از جمله مزایای استفاده از سند حمل بار شهری است.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین سند حمل بار شهری یا بارنامه درون شهری سندی است که با ارایه کد رهگیری از سوی سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری امکان شناسه‌دار کردن و هویت بخشی به نقل و انتقال بار در محدوده شهری به منظور مدیریت مصرف سوخت را فراهم می‌کند.

وی افزود: جلوگیری از قاچاق سوخت و کالا و افزایش رضایتمندی شهروندان از خدمات جابه جایی بار و تامین حقوق شهروندی در این حوزه، مدیریت تردد خودروهای باربر، تخصیص سوخت یارانه‌ای و مشوق‌های ترافیکی به راهبرانی که برای آنها سند حمل صادر شده است از جمله مزایای استفاده از سند حمل بار شهری است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای طرح زیست محیطی تردد با اعمال محدویت های زمانی و مکانی خودروهای باربر، جلوگیری از آسیب به زیرساخت های شهری و المان های ترافیکی و افزایش ایمنی تردد، تعیین حدود فضای کسب و کار به جهت حفظ معیشت و ارتقاء سطح زندگی فعالان حوزه حمل ونقل بار و توزیع عادلانه بار بین شرکت ها و رانندگان از دیگر مزایای این سند به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان در اجرای مصوبات قانونی شورای اسلامی شهر و تاکیدات شهردار برای نخستین بار در کشور سند حمل بار شهری یا بارنامه درون شهری را اجرایی کرده است.

طهماسبی گفت: از مهمترین بخش‌های اجرای سند حمل بار شهری می‌توان به میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان و پروژه‌های خاک‌برداری شهری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان نسبت به تهیه اپلیکیشن و سامانه هوشمند باریار ۷۲۷ اقدام کرده تا در بستر آن امکان صدور بارنامه هوشمند حاصل شود، افزود: از جمله مزیت‌های این اپلیکیشن راحتی و سادگی استفاده، درخواست حمل بار به شرکت با مشخص‌کردن مبدأ و مقصد و دریافت بارنامه به صورت الکترونیک و بیمه شدن بار در صورت درخواست صاحب بار، مشاهده آنلاین خودرو حمل بار، مشخص بودن قیمت بر اساس قیمت‌های مصوب شورای اسلامی شهر، داشتن کیف پول و امکان پرداخت اینترنتی، امکان امضاء الکترونیکی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فاز بعدی صدور بارنامه هوشمند در شهر اصفهان،  پروژه خاک‌برداری شهری است که در آن حوزه نیز بارنامه فیزیکی صادر می‌شود.

وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای هوشمند کردن این پروسه توسط این اپلیکیشن فراهم شده و در این زمینه شهرداری اصفهان نخستین گام فرهنگ‌سازی را همچون دیگر امور از زیرمجموعه های خود آغاز کرده است؛ به عنوان مثال پروژه بزرگ قطار شهری و رینگ چهارم ترافیکی که مقدمات صدور بارنامه هوشمند در این پروژه ها در قالب ابلاغ قوانین و عقد تفاهم نامه با سازمان های مطبوع انجام شده است.

کد خبر 405545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.