درجه شهرداری خمینی‌شهر به ۱۰ ارتقا یافت

شهردار خمینی‌شهر از ارتقای درجه شهرداری خمینی‌شهر از ۹ به ۱۰ توسط وزارت کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر حاج حیدری اظهار کرد: درجه شهرداری خمینی‌شهر از ۹ به ۱۰ ارتقا یافت که با این ارتقا نام خمینی‌شهر در فهرست ۲۰ شهرداری درجه ۱۰ کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساختار تشکیلاتی شهرداری‌ها با ارتقای درجه آن‌ها تغییر می‌یابد، ادامه داد: به دنبال ارایه درخواست و ارسال مستندات مورد نیاز به وزارت کشور و رایزنی‌های انجام گرفته این ارتقا درجه به امضای وزیر کشور رسید.

شهردار خمینی‌شهر با بیان اینکه مطابق ضوابط قانونی درجه بندی شهرداری‌ها از یک تا ۱۲ انجام می‌شود، اضافه کرد: شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آن‌ها گذشته، می‌توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را پس از تأیید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند، اما این اقدام سال‌ها بود که در شهرداری خمینی‌شهر انجام نشده بود.

حاج‌حیدری با اشاره به مزایای ارتقای درجه شهرداری‌ها، گفت: گسترش ساختار اداری شهرداری، ارتقای توانمندی شهرداری در اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی و تخصیص اعتبارات بیشتر به شهرداری از جمله مزایای این ارتقای درجه به شمار می‌رود؛ همچنین افزایش اعتبار شهر و شهروندان در مجامع کشوری و ارزش افزوده اجتماعی از دیگر مواردی است که این ارتقا در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 405336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.