مزایای روغن نارگیل برای سلامت پوست

روغن نارگیل یکی از خوراکی‌هایی است که به دلیل تاثیر بر سلامت افراد شامل کاهش سطح کلسترول بد و بهبود عملکرد مغز بسیار محبوب است، اما این روغن طبیعی مزایای زیادی نیز برای پوست دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی افراد ترجیح می‌دهند برای نرم کردن پوست خود در طول شب از روغن نارگیل  استفاده کنند؛ در پوست‌های چرب مصرف روغن نارگیل برای درمان لکه‌های اطراف چشم یا نواحی خشک پوست به کار می‌رود. این روغن برای استفاده در نواحی حساس بدن مانند زیر چشم‌ها و روی لب‌ها نیز مناسب است. در ادامه شما را با مزایای روغن نارگیل برای زیبایی و سلامت پوست آشنا می‌کنیم:

بیماری های پوستی و روغن نارگیل

روغن نارگیل که از قسمت سفید و گوشتی میوه درخت نارگیل استخراج می‌شود، سرشار از اسیدهای چرب آزاد است و طبق یافته‌های محققان می‌تواند باعث بهبود هیدراتاسیون (آبرسانی) پوست و کاهش خارش، خشکی و جوش شود. نتایج بررسی‌های محققان روی نوزادان نارس و کودکان مبتلا به اگزمای خفیف تا متوسط ​​نشان می‌دهد، مصرف روزانه دو بار روغن نارگیل طبیعی، شدت بیماری پوستی را در آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش داده، توانایی پوست را در حفظ رطوبت بهبود می‌بخشد و عملکرد بازدارندگی پوست را تقویت می‌کند، اما تنها بافت چرب این روغن نیست که مفید به نظر می‌رسد. نتایج مقایسه روغن نارگیل اصل با روغن زیتون طبیعی یا روغن معدنی نشان می‌دهد که روغن نارگیل اصل به عنوان مرطوب‌کننده، میکروب‌زدای طبیعی و ماده برطرف‌کننده جوش پوست، از سایر روغن‌ها بهتر عمل می‌کند.

آیا روغن نارگیل اگزما را بهبود می بخشد؟

این روغن طبیعی، چهره را نرم و لطیف می‌کند و به عنوان محافظ کننده پوست به کار می‌رود، اما روغن نارگیل به تنهایی برای کنترل خارش و جوش در مبتلایان به اگزما کافی نیست. بسیاری از متخصصان پوست، پمادهای ساده مانند وازلین یا کرم ترمیم‌کننده "آکوافور" (التیام‌دهنده و محافظت‌کننده پوست) و کرم‌های غلیظ و بدون عطر را مرطوب‌کننده‌های مؤثرتری برای این افراد می‌دانند. همچنین متخصصان پوست و مو می‌توانند روش‌های مراقبت از پوست را به افرادی که از بیماری اگزما رنج می‌برند، آموزش دهند و در صورت لزوم داروهای موضعی را برای آن‌ها تجویز کنند. در صورتی‌که یک محصول حاوی روغن نارگیل، باعث قرمز تر شدن و خارش پوست شود، ممکن است بعضی از مشتقات آن برای شما آلرژی‌زا باشد؛ در چنین مواقعی مشورت با پزشک ضروری است.

کد خبر 405201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.