عادت هایی که مفاصل را دردناک می‌کند!

التهاب و درد مفاصل، شایع‌ترین علائم مشکلات حرکتی در بدن محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مفصل، محلی است که دو استخوان به منظور ایجاد سهولت در حرکت اندام‌های بدن به یگدیگر متصل می‌شوند و معمولا از بافت همبند فیبری و غضروف تشکیل شده است؛ وظیفه اصلی مفاصل، امکان حرکت بین استخوان‌ها است. در ادامه شما را با عادت‌های نادرستی که باعث آسیب مفاصل می‌شود، آشنا می‌کنیم:

 حمل بار اضافی

مفاصل بین استخوان‌ها نسبت به بارهای سنگین حساس است؛ هر پوند بار که بر اسکلت بدن وارد شود حدود چهار پوند فشار بر زانو وارد می‌کند. همچنین حمل بار سنگین باعث فشار بر کمر، باسن و پاها شده و این امر منجر به فرسودگی و سائیدگی و در نتیجه آسیب، درد و ناراحتی مفاصل می‌شود. همچنین اضافه وزن موجب التهاب تمامی مفاصل از جمله مفاصل دست‌ها شده و آن‌ها را خشک، دردناک و متورم می‌کند.

تایپ کردن زیاد با انگشت شست

آسیب تاندون انگشت شست به دلیل تایپ بیش از حد، مشکل شایعی است؛ در این حالت، تاندون‌های انگشت ملتهب می‌شود و در نتیجه انگشت شست در یک موقعیت خمیده، قفل می‌شود. همچنین استفاده مداوم از گوشی همراه برای گردن و شانه‌ها نیز مضر است، به گونه‌ای که به ازای هر اینچ که سر به جلو خم می‌شود، فشار وارده بر ماهیچه‌های گردن و شانه افزایش می‌یابد. در صورتی‌که گردن بیش از حد به جلو خم شود، تا جایی که چانه به قفسه سینه برسد؛ دچار آسیب می‌شود.

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند

 هر چقدر پاشنه کفش بلندتر باشد، وزن بدن بیشتر به جلو متمایل می‌شود. در این حالت عضلات ران باید به طور مستمر کار کنند تا زانو را راست نگه دارند و همین امر باعث ایجاد درد در آن‌ها می‌شود. با بلندتر شدن پاشنه‌ها، نیروی چرخش در زانو نیز افزایش می‌یابد؛ در صورت استفاده مداوم از کفش‌های پاشنه بلند ، احتمال آرتروز نیز بیشتر  می‌شود و استخوان‌ها و تکیه‌گاه بین آن‌ها دچار آسیب می‌شود. علاوه بر این، کفش‌هایی که در تمرینات ورزشی استفاده می‌شود نیز باید مناسب باشد. برای مثال کفش‌های استاندارد بسکتبال، مانع رگ به رگ شدن مچ پاها می‌شود. استفاده بیش از حد کفی محافظ قوس کف پا نیز باعث می‌شود که پا در کفش به طور طبیعی حرکت نکند و همین امر باعث ایجاد درد می‌شود.

کد خبر 405198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.