۱۰۰ تُن چوب و زغال قاچاق در استان اصفهان توقیف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قاچاق چوب در سال جاری، گفت: افزون بر ۱۰۰ تن چوب و زغال در استان اصفهان طی ۱۰ ماه گذشته کشف و ضبط شده است.

سرهنگ علیرضا طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کشف چوب و زغال در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۱۰ درصد افزایش یافته است.  

وی بدون اشاره به جزئیات، افزود: افزون بر  ۱۰۰ تن چوب و زغال در استان اصفهان طی این مدت کشف و ضبط شده است.  
 سرهنگ طاهری با بیان اینکه بیشترین آمار قطع درختان بلوط مربوط به استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است، افزود: با توجه به اینکه در برخی شهرستانهای استان اصفهان واحدهای تولید زغال  چوب وجود دارد، سودجویان چوب ها را به این استان قاچاق می کنند.


 فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب، گفت: بازدید از کارگاههای تولید زغال چوب و کنترل خودروها از جمله اقدامات یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای جلوگیری از قاچاق چوب است؛ همچنین همکاری بسیار خوب نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در این امر اثرگذار بوده است.  

وی با بیان اینکه تاغزارهای استان همچنان مورد هجوم سودجویان است، ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با گشت و پایش در مناطق از عرصه های طبیعی حفاظت می کنند؛ همچنین برخورد قضایی مناسب با سودجویان از دیگر اقدامات است. 

سرهنگ طاهری بر اهمیت حفاظت از جنگل ها تاکید کرد و افزود: نقش درخت جنگلی بلوط که رویشگاه آن در مناطق کوهستانی زاگرس است در مبارزه با آلودگی محیط زیست، کنترل گرد و غبار، فرسایش خاک، ترسیب کربن، حفظ آب و تولید اکسیژن مهم و حیاتی است.  

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان این مطلب از شهروندان خواست که با توجه به اهمیت و ارزش منابع طبیعی، به عنوان همیاران طبیعت در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه تصرفات، قطع درختان و حمل چوب و چرای غیرمجاز دام با شماره ۱۵۰۴ تماس گیرند تا برای پیشگیری از وقوع جرم اقدام شود.

کد خبر 405149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.