حاج قاسم در مدیریت بحران هنرمند بود

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه های بزرگ درس نخوانده بود که مدیریت بحران را بداند اما در مدیریت بحران شرایط جنگی هنرمند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سعیدی، در گردهمایی فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح منطقه اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، یاران و همراهان او اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه های بزرگ درس نخوانده بود که مدیریت بحران را بداند، اما در مدیریت بحران شرایط جنگی هنرمند بود؛ از همین رو شرایطی که در سوریه حاکم بود باعث شد او به بشار اسد بگوید شیعیان را مسلح کند و نهایتا با مسلح شدن شیعیان، دمشق را نجات داد. در اینجا به خوبی می توان مدیریت بحران حاج قاسم را مشاهده کرد.

وی افزود: در دهه های آخر هزاره دوم میلادی جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده بود که آمریکا در مسیر فرسودگی قرار گرفته و باید در ۲۵ سال آینده یعنی ابتدای هزاره سوم میلادی خود را تقویت کند وگرنه به سمت فروپاشی و افول خواهد رفت و برنامه ای با شش هدف با عنوان راهبردهای آمریکا طراحی شد. اولین هدف گسترش امنیت برای اتباع آمریکایی در جهانی یکپارچه بود، هدف دوم تضعیف و خنثی سازی نیرو های بی ثبات ساز جهانی، هدف سوم کمک به پنج قدرت اصلی به جریان پیدایش بین المللی و هدف چهارم تلاش و اقدام برای کمک به جامعه بین المللی در رام کردن نیروهای واگرا که کشورهای ایران، روسیه و کره شمالی است، بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا ادامه داد: سه نظر در نحوه حضور آمریکا در عرصه بین‌المللی و منطقه ای مطرح است؛ نظر اول اینگونه مطرح می شود که باید نیروهای آمریکایی به آمریکا بازگردند و مشکلات داخلی را حل کنند؛ نظر دوم معتقد است که ما نمی توانیم نقش خود به عنوان پلیس در منطقه را رها کنیم و نظر سوم نیز این است که محور حضور نیروهای آمریکایی باید غرب آسیا باشد؛ از همین رومنطقه غرب آسیا را بسیار مهم تلقی می کنند زیرا با حضور در این منطقه تسلط خود را بر انرژی نفت و گاز افزایش داده و همچنین صیانت از رژیم صهیونیستی و گسترش آن را تقویت می کنند و با نفوذ روسیه و چین در منطقه غرب آسیا مقابله می کنند؛ اما یکی از دلایل مهم تر حضور آمریکا در غرب آسیا مقابله با خیزش اسلامی و انقلاب اسلامی بود.

سعیدی تصریح کرد: امروز آمریکا با چندین چالش نظامی در مقابل روسیه، چالش اقتصادی با چین و چالش فکری و تمدنی با ایران درگیر است؛ یعنی یکی از دلایل حضور آمریکا در منطقه این است که انقلاب اسلامی، اسلام توحیدی و اندیشه محمدی را مهترین خطر برای تمدن غرب تلقی می کنند.

وی افزود: جورج بوش در آمریکا به دنبال چهار هدف بود. دولت سازی، نهاد سازی، ایجاد پایگاه نظامی و مهار قدرت ایران؛ دقیقا این اهداف را در عراق و افغانستان اجرا کرد. این حملات به غیر از هزینه و تلفات انسانی هیج دستاوردی برای آمریکا نداشت. با روی کار آمدن باراک اوباما اهداف آمریکا به جلوگیری از قدرت هسته ای و منطقه ای ایران تغییر کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا تاکید کرد: ترامپ و جمهوری خواهان معتقدند عوامل اقتدار ایران انسجام ملی، قدرت منطقه ای، قدرت دفاعی و قدرت انرژی است؛ به همین دلیل سعی دارند انسجام ملی ایران را سست کنند و سر میز مذاکر این سه عامل دیگر اقتدار ایران را خنثی کنند.

کد خبر 405034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.