افتتاح نمایشگاه کتاب دوحه با حضور ایران

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با حضور ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور صلاح بن غانم العلی - وزیر فرهنگ و ورزش قطر ، محمد سلگی رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه - و نمایندگان ناشران و نهادهای ایرانی رسما افتتاح شد.

 این دوره از نمایشگاه کتاب دوحه از امروز (۱۹ دی) با شعار «افلا تتفکرون» و با محوریت کتب علمی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه شروع به کار کرد و تا ۲۸ دی ماه ادامه دارد.

با توجه به اعلام سال ۲۰۲۰ به عنوان سال تبادلات فرهنگی میان دو کشور قطر و فرانسه، کشور فرانسه به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه حضور دارد.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در غرفه‌ای به  مساحت ۳۶ مترمربع و بر اساس تفاهم‌نامه تبادل غرفه میان دو نمایشگاه کتاب دوحه و تهران ، به نمایندگی از صنعت نشر ایران در نمایشگاه حضور دارد و  ۴۰۰ عنوان کتاب از ناشران مختلف در حوزه‌های دین، دانشگاهی، کودک و نوجوان، ادبیات و ... را به نمایش گذاشته است. علاوه بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غرفه‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نشر احسان، انتشارات کانی مهر و خانه فرهنگ و هنر ایران به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند و کتاب‌هایی از ناشران مختلف نظیر بوستان کتاب، انتشارات فاطمی و برخی ناشران علمی و دانشگاهی کشورمان به همت مرکز نشر دانشگاهی و انجمن ناشران دانشگاهی به نمایش گذاشته شده است.

سی‌امین دوره این نمایشگاه با تغییر زمان برگزاری در تقویم سالیانه آن، در حالی برگزار می‌شود که وزارت فرهنگ و ورزش قطر به دلیل همزمانی برگزاری آن با جشن‌های روز ملی و رویداد جام جهانی پیش رو به میزبانی کشور قطر آن را به تاریخ جدید منتقل کرد.

معرفی صنعت نشر ایران و مراکز مرتبط، معرفی برنامه‌های حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی همراه با معرفی و دعوت از ناشران خارجی شرکت کننده برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمله برنامه‌های حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه است.

همچنین دیدارها و بازدیدهایی با نمایندگان ناشران مطرح اسلامی و نمایندگان دیگر کشورها همراه با بازدید از مراکز فرهنگی و دانشگاهی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده حضور ایران است.

کد خبر 405032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.