۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
توسعه گردشگری شهری در ساری

 شهردار ساری با بیان اینکه ساری مرکز گردشگری در سال ۲۰۲۲ معرفی شده است، گفت: باید با ایجاد فضای سبز مناسب و افزایش جاذبه‌های گردشگری ظرفیت‌های مازندران و شهر ساری را به تمام دنیا و به خصوص به کشورهای عضو اکو معرفی کنیم.

به گزارش ایمنا، عباس رجبی اظهار کرد: توسعه فضای سبز و افزایش بوستان‌ها در تقویت روحیه و نشاط شهروندان تاثیرگذار است، باید با کاشت انواع گل و گیاه در فضاهای سبز شهری، مرکز استان را به شهر گل و گیاه تبدیل کنیم.

وی توجه به فضای سبز و توسعه آن را یکی از مهم‌ترین نمودهای عملکرد مدیریت شهری دانست و افزود: در حوزه فضای سبز نگاه شهرداری ساری تلاش بر حفظ فضای سبز موجود و توسعه آن است؛ زیرا بنابراین فضای سبز شهری علاوه بر حفظ محیط زیست و زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه نشاط و شادابی شهروندان نیز تاثیرگذار است.

شهردار ساری با یادآوری ۱۵ اسفند ماه «روزدرختکاری» و تاکید بر اینکه گسترش فضای سبز و کاشت گل و گیاه باید با اقلیم مازندران مطابقت داشته باشد، گفت: ایجاد فضای سبز باید به گونه‌ای باشد که جلوه بصری مناسب برای شهروندان به همراه داشته باشد.

رجبی افزود: از آنجایی که محیط شهری به عنوان اصلی‌ترین بستر برای زندگی شهروندان محسوب می‌شود و نقش بسزایی در ایجاد احساس شادی و آرامش برای شهروندان دارد اقداماتی که دراین زمینه برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود باید منطبق با ارتقای نشاط شهروندی باشد.

وی گفت: ضرورت دارد کاشت گونه‌های جنگلی و بومی در سطح شهر، مناطق الحاقی و حاشیه‌های شهر در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گیرد.

شهردار ساری تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن سال نو و ورود مسافران و گردشگران به استان مازندران و مرکز این استان لازم است مبادی ورودی شهر با کاشت گل‌های رنگی و متنوع تزیین شود.

رجبی با بیان اینکه ساری مرکز گردشگری در سال ۲۰۲۲ معرفی شده است، تاکید کرد : باید با ایجاد فضای سبز مناسب و افزایش جاذبه‌های گردشگری ظرفیت‌های مازندران و شهر ساری را به تمام دنیا و به خصوص به کشورهای عضو اکو معرفی کنیم.

وی افزود: با تمهیدات در نظر گرفته شده؛ "ایستگاه گردشگری" برای راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی در مناطق مختلف شهر راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 404966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.