رعایت حقوق شهروندی در شهرداری‌ها مورد توجه باشد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: انجام وظایف عمرانی توسط شهرداری‌ها یک وظیفه است، تحقق و نهادینه کردن حقوق شهروندی در شهر یکی از نکات مهم و قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا در یزد، سپنتا نیکنام در یکصد و پنجمین دوره مجمع شهرداران کلانشهر ها در یزد با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: این مبارز بزرگ فرا جناحی است و شهادت او قلب همه اقشار مردم را به درد آورد.

وی شهر یزد را شهر صلح و دوستی خواند و افزود: یزد القاب خوب زیادی دارد و یکی از دلایل ثبت جهانی یزد هم همزیستی خوب ادیان و مذاهب مختلف کنار یکدیگر است و این اقوام و مذاهب به خوبی در کنار هم برای ارتقای شهر تلاش می کنند.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی در جامعه کنونی گفت: سه موضوع بسیار مهم در جامعه و شهر نمایان است که یکی از آنها نشاط اجتماعی است و مسئولان بیش از هر زمان باید تمام تلاش خود را برای ایجاد آن به کار بگیرند.

وی گفت: توجه به حقوق شهروندی دومین موضوع پر اهمیت است چرا که اگر شهرداری‌ها وظایف عمرانی و ...را به خوبی انجام دهند از نظر مردم انجام وظیفه است ولی تحقق و نهادینه کردن حقوق شهروندی می تواند مهم و توجه برانگیز باشد.

وی یکی از وجهه‌های مهم حقوق شهروندی را توجه به معلولان عنوان کرد و گفت: امسال توانستیم یزد را به عنوان شهر دوستدار معلول معرفی کنیم تا معلولان هم به حق طبیعی خود در شهر برسند.

نیکنام با بیان اینکه توجه به حقوق معلولان با اختصاص بودجه و مدیریت صحیح محقق می‌شود، گفت: در یزد با اختصاص ردیف بودجه و یک درصد از بودجه شهرداری توانستیم موضوع مناسب سازی شهر برای معلولان را پوشش دهیم.

وی  به موضوع محیط زیست به عنوان حلقه گمشده شهرها و کلان شهرها اشاره کرد و گفت: موضوع پسماندهای شهری و حفاظت از محیط زیست نیازمند توجه بیشتر است و باید هر چه زودتر پسماندهای یزد ساماندهی شود.

کد خبر 404880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.