۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
چمدان هایی از جنس هنر

همیشه چمدان ها حرفی برای گفتن دارند چمدان هایی که خالی و خسته هستند و هیچ وقت راهی سفر نمی شوند و یا چمدان هایی که انگیزه ماندن ندارند اینجا در هر گوشه چمدان ها حرفی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گالری اکنون اصفهان میزبان چمدان هایی از جنس هنر معاصر گروه سوت شرقی است تا حرف هایی از جنس هنر معاصر را بیان کند.

گروه سوت شرقی اولین نمایشگاه خود را با سه عضو در گالری "دانژه" سمنان و با نام "٢٧ راه برای بیدارشدن" برگزار کرد و چندی نگذشته بود که نمایشگاه دوم این گروه با نام "مرگ بر واقعیت" در سال١٣٩٧ اینبار با هفت عضو و به نمایشگردانی ام.اسمارت در گالری "امروز" اصفهان برگزار شد.

در نمایشگاهی که در سال ۹۸ برگزار کردند منتقدان از این نمایشگاه به عنوان ورود نسلی تازه بر صحنه هنر معاصرایران یاد کردند که به فرهنگ فانکی پانکی علاقه دارند، بعد از این نمایش بود که سوت شرقی به عنوان گروهی که لحن فانکی، بد آرت و کاتینگ ایج را در فضای تجسمی ایران نمایندگی می کند شناخته شد .

سوت شرقی، از ابتدای پیدایش خود در صحنه هنر معاصر ایرانی همواره نگاهی پیشرو و مختص خویش را دنبال میکرده است؛ هنر این گروه متکی به زیسته تک تک هنرمندان است که هر کدام جنس تصویری متفاوتی را تجربه می کنند.

همین تفاوت ها سوت شرقی را به صورت یک مجموعه کنار هم قرار داده و مانع آن می شود که هنر این گروه خط سیری یکسان را دنبال کند.

مهرداد قاسم خان نمایشگاه گردان نمایشگاه سوت شرقی است که هم اکنون در اصفهان برپا است میگوید: در این نمایشگاه باید از ساختار تصویری هر یک از اعضا گذشت و نگاهی جامع به کنار هم قرار گرفتن این آثار داشت تا این تفاوت در عین اتحاد را از نزدیک لمس کرد. سوت شرقی سعی بر آن داشته تا با به کار بستن ابعاد یکسان به خلق این مجموعه بپردازد تا رویکرد هر کدام از اعضا نسبت به رسانه نقاشی در قالبی مشترک به خوبی قابل تشخیص باشد.

او ادامه می دهد: ابعاد این آثار یکسان و به گونه ایست که در چمدان من جای می گیرند تا بتوانم آن ها را از شهری به شهر دیگر به دوش بکشم.

این گروه هدف از برگزاری نمایشگاه خود در اصفهان را به نمایش گذاشتن دوباره شمایلی نو از سوت شرقی در فضایی خارج از شهر تهران عنوان کرد چراکه پس از نمایشگاهی در گالری زی شیراز با عنوان "میوه های فصل" اعلام کردند که قصد دارند به برگزاری نمایش های گروهی در شهرستان ها ادامه دهند. آنان دلیل برگزاری نمایش درشهرستان را، گرایش به مرکز زدایی شهری و دور بودن از نقطه تجمع در صحنه هنر ایران خواندند.

کد خبر 404834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.