مدیریت منزل را به دست روبات خانه دار بسپارید

شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES۲۰۲۰، از یک روبات جدید شبیه توپ تنیس رونمایی کرد که در انجام کارهای خانه به افراد کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، سامسوگ ادعا می‌کند روبات "بالی"(Ballie) را طوری ساخته است که نیازهای اصلی کاربران را درک و پشتیبانی می‌کند؛ این روبات می‌تواند امور خانه هوشمند را اداره کند  و با کمک هوش مصنوعی و دسترسی به موبایل، نیازهای افراد را شناسایی کرده و کیفیت زندگی آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

 این روبات که شبیه یک توپ است، طوری طراحی شده تا به عنوان یک مربی آموزش ورزش کار کند و قابلیت برقراری ارتباط با موبایل را دارد. سامسونگ ادعا می‌کند بالی دارای استانداردهای حفاظت از اطلاعات مشتری است؛ در ویدئوی رونمایی این گجت، روبات کوچک پرده‌ها را کنار می‌زند و هنگامی‌که کاربر خانه نیست، تلویزیون را برای حیوان خانگی روشن می‌کند.

 همچنین پس از آنکه مایعی روی زمین ریخته شد، بالی جاروبرقی روباتیک را به کار می‌اندازد و اگر کاربر زمین خورد و نتوانست بلند شود، قادر است پیام درخواست کمک ارسال کند. سامسونگ هنوز قیمت این روبات را مشخص نکرده است؛ شرکت ال جی نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی یک روبات با ظاهری مشابه را به بازار عرضه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 404826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.