شهرداری‌ها به معنایی واقعی سازمان اجتماعی باشند

استاندار یزد با بیان اینکه نیازمند کلان اندیشی در کشور هستیم، گفت: مفهمومی که امروز به عنوان کلانشهر از آن یاد می کنیم نباید مفهمومی منفعلانه باشد و صرفا به گسترش شهرها بیانجامد، بلکه باید فرصتی کلان اندیشی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی طالبی در یکصد و پنجمین نشست کلانشهرهای ایران که امروز _چهارشنبه ۱۸ دی ماه_ در یزد برگزار شد با بیان اینکه مبحث کلانشهری، فرصتی برای کلان اندیشی در شهرها است، اظهار کرد: به نوعی مفهوم واقعی شهر به نسبت آنچه در کشورهای جهان مطرح است در کلانشهرهای ایران فراموش شده است و شهرداری‌ها باید در معنای واقعی به یک سازمان اجتماعی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه وقتی از مسائل اجتماعی صحبت می‌کنیم باید به نسبت همان شهر اقدامات و تصمیماتی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: شهر یزد خاستگاه فرهنگی، اجتماعی و تاریخی دارد به همین دلیل حفظ و حراست از بافت تاریخی مهمترین فعالیت در این شهر به شمار می‌رود.

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از دلایل نداشتن مدیریت مطلوب در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه نداشتن به ظرفیت‌های نهادهایی چون شورای شهر و شهرداری‌ها است؛ تاکید کرد: امروز مدیران شهری یزد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال هستند و به رسالت‌های خود در این زمینه توجه ویژه دارند.

طالبی تصریح کرد: مجمع کلانشهرها ایران باید توجه لازم و جدی را به این حوزه داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: این نشست و تصمیمات آن نتایج خوبی برای شهر یزد داشته باشد و ایده‌های شهرداران کلانشهرهای دیگر برای این شهر جهانی یزد مفید فایده باشد.

کد خبر 404787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.