فراگیر شدن نام شهید سلیمانی در شهرهای ایران

نامگذاری خیابان با نام شهید سردار قاسم سلیمانی در چندین شهر کشور از جمله قم، خرم‌آباد، اراک، بیرجند و زنجان تازه‌ترین تصمیمات مدیران شهری برای پاسداشت جایگاه او است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از ساخت سردیس سردار سلیمانی در میدان شهدای ذهاب این شهر خبر داد.

اعضای شورای شهر قم در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی خود به اتفاق آرا با لایحه دو فوریتی پیشنهادی شهرداری مبنی بر تغییر نام بلوار زائر قم به شهید سردار حاج قاسم سلیمانی موافقت کردند.

با مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد از ابتدای میدان امام حسین (ع) تا پل ماسور به نام شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد که پیش از این بلوار بهارستان نام داشت.

در جلسه شورای شهر بیرجند پس از ساعت‌ها اظهار نظر برای نامگذاری یکی از میادین شهر به نام سردار قاسم سلیمانی سرانجام میدان سپاه بیرجند برای این مهم انتخاب و مقرر شد شهرداری مقدمات لازم برای نصب المان مناسب در آن را اجرا کند.

در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک، اعضای شورا با اکثریت قاطع آرا، با نامگذاری میدان سرداران به نام شهید سردار قاسم سلیمانی موافقت کردند.

با تصمیم شورای نامگذاری شورای شهر زنجان از حد فاصل بلوار شهید شهریاری تا میدان مدیریت به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نام‌گذاری شد.

همچنین بلوار رسالت غربی (بعد از فرودگاه به سمت جاسک) در شهر میناب، میدان جاده لیلاکوه لنگرود، بلوار حدفاصل میدان ساعت تا میدان دانشجوی دامغان، بلوار ورودی شهر بردسکن از سمت طبس و بزرگراه رسالت شهر بناب با تصمیم اعضای شوراهای این چند شهر با نام شهید سردار سلیمانی نامگذاری شد.

کد خبر 404609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.