روزِ رستاخیز سردار

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

غرویان: سردار سلیمانی فراجناحی بود

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان با تاکید بر علاقه، احترام و سوگ مردم ایران به شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد:  فطرت و وجدان ملت ما بیدار است و وقتی می‌بینند شخصی مطابق وجدان و فطرت عمل می کند، رفتار مردمی دارد و نگاه و عملکردش با اقشار دوستانه و اخلاقی است و زندگی خود را در راه خدمت خالصانه به مردم، میهن و منطقه انجام داده، به او علاقه‌مند می‌شوند. مدرس حوزه علمیه قم افزود: سردار سلیمانی در جبهه ها و داخل و خارج از کشور برای سربلندی مردم، مخلصانه کار و تلاش می‌کرد. اخلاص سّرِ محبوبیت بالای سردار سلیمانی است که این درسی برای مسئولان است. غرویان اضافه کرد: این قهرمان شهید، فراتر از جریان‌های سیاسی بود. در سخنرانی خود درپی وحدت بود نه تفرقه. انقلابی‌گری  را به معنای تفرقه، خط‌کشی، خودی و غیر خودی نمی‌دانست، بلکه آن را مبنای وحدت قلمداد می کرد. وی با بیان اینکه برخی انقلابی‌گری را به تفرقه‌افکنی معنا و تفسیر می کنند، خاطرنشان کرد: اعمال، رفتار و اظهارات برخی مدعیان انقلابی‌گری به گونه‌ای است که همه را به جان هم بیندازند و میان مسئولان تفرقه ایجاد کنند. در حالی که سردار سلیمانی انقلابی بود، تمام زندگی خود را در جبهه‌ها سپری و در حال مبارزه به نفع منافع کشور بود، اما سعی می‌کرد بین مردم و دولت و مسئولان وحدت ایجاد کند. غرویان با اشاره به سرمایه اجتماعی که در سوگ و فراغ شهادت سردار سلیمانی شکل گرفت، یادآور شد: رسانه‌ها به مردم بگویند چرا سردار سلیمانی، سردار ملی و جاودانه شد و چرا تا این حد محبوبیت داشت؛  بگویند که آن شهید مخلص اهل کار بود نه شعار. مدرس حوزه علمیه قم  اظهار کرد: صدا و سیما وظیفه مهمی دارد که شخصیت واقعی سردار سلیمانی را برای مردم روشن کند. زوایای پنهان اخلاص، صفا و مردمی بودن این فرمانده بی‌ریا را با مردم در میان بگذارد. سردار سلیمانی در جایی می فرمایند؛ ما حزب‌ّاللهی‌ها نباید مردم را به بهانه‌هایی چون کم حجابی، اندیشه، مذهب، قوم و اصلاح طلب و اصولگرا بودن از خود دور کنیم. این رویکرد باعث شده سرمایه‌های ملی ما ظرف چهل سال گذشته درگیر منازعات و اختلافات داخلی شود.  وی افزود: سِرّ محبوبیت سردار سلیمانی در میان همه اقشار همین حس مردم دوستی و فراجناحی بودن او است. این وجوه اخلاقی و رویکرد وحدت آفرینی سردار سلیمانی باید در صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد، توجه به این ابعاد و وجوه زندگی او و انتشار و پوشش آن به نفع نظام هم خواهد بود.  غرویان با بیان اینکه مردم وحدت خود را به نمایش گذاشتند، یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۹۸ را پیش رو داریم، لازم است شورای نگهبان مواضع و نوع نگاه سردار سلیمانی به سلایق و گروه های مختلف را مبنای تصمیم و اقدام خود در تایید صلاحیت‌ها قرار دهد.

تهدیدات آمریکا جنگ روانی و نشانه ترس است

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه نیز در حاشیه مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی گفت: تهدیداتی که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند از روی ترس است و نگران واکنش محور مقاومت به شهادت سردار سلیمانی و یارانشان هستند.  وی تصریح کرد: عملیات روانی آمریکایی‌ها روی ما تاثیری ندارد و ما براساس دستور قرآن و اسلام پاسخ مناسب را به شهادت فرماندهان مقاومت خواهیم داد. سردار فدوی با اشاره به حضور گسترده مردم از عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، افغانستان و دیگر نقاط جهان در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت، تاکید کرد: اینها بر اساس یک پروتکل سیاسی بین یک کشور و کشوری دیگر، در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی شرکت نکردند بلکه دلشان آنها را به اینجا کشاند. فدوی با بیان این موضوع که سردار سلیمانی، دل‌ها مردم منطقه را متوجه حقیقت کرده بود و آنها با هم یکی شده بودند، گفت: وقتی دل‌ها همه یک حقیقت شوند، فرقی نمی‌کند که در لبنان باشی، یا عراق، یا نیجریه، یا سوریه یا ایران.

آمریکا برای مذاکره با سردار سلیمانی حاضر به چه کاری بود؟ 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی،  با تاکید بر اینکه شهید سپهبد سلیمانی در زمان شهادتش هم به منافع ملی خدمت کرد گفت: شهید سلیمانی هم در زمان حیاتش و هم در زمان شهادتش خدمتش را به منافع ملی کشور کرد. در حال حاضر خون ملت ایران به جوش آمده و ترامپ هم فکر نمی‌کرد چنین شرایطی شکل بگیرد. او ادامه داد: علاوه بر این از شبه‌قاره هند تا دریای مدیترانه شاهد هستیم که طرفداران مقاومت و کسانی که جنبش ایشان را حق‌طلبانه می‌دانند در دفاع از این جریان برخاسته‌اند. جریانِ بعد از حاج‌قاسم جریانی است که آمریکایی‌ها حتماً در مقابل آن دچار مشکلات اساسی می‌شوند. فلاحت‌پیشه درباره نقش حاج‌قاسم سلیمانی در پیشبرد اهداف وزارت خارجه ایران گفت: سپهبد سلیمانی یک سرباز بود. ایشان سیاست‌هایی را که در کشور طراحی می‌شد به خوبی و با دلاوری اجرا می‌کرد. از نظر من سیاست استراتژیک حاج‌قاسم سلیمانی در خدمت سیاست خارجی کشور و در بسیاری از موارد هم راهگشا بود. او ادامه داد: بسیاری از رهبران سیاسی دنیا به ایران می‌آمدند به این امید که با حاج‌قاسم سلیمانی مذاکره کنند. آمریکایی‌ها حاضر بودند هزینه بدهند تا با سردار سلیمانی مذاکره کنند. ایشان شخصیت بزرگی بود که راهبرد عمیق استراتژیکش در خدمت سیاست خارجی قرار گرفت و هیچ وقت هم سعی نکرد این پیروزی‌ها را به نام خودش مصادره کند. او یک سرباز واقعی بود.

سردار سلیمانی پرچم مکتب امام(ره) را به دست نسل چهارم جامعه سپرد

اکبر رنجبرزاده،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به طور قطع پاسخ این جنایت آمریکا را خواهیم داد چرا که آمریکای جنایتکار با این اقدام چهره واقعی خود را در جهان بیشتر نمایان کرد، افزود: این حرکت احمقانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار دلها تنها موجب وحدت و انسجام ملی دوچندان شد و عزم ملت ایران را برای ایستادگی و مقابله با آمریکا راسخ تر و مصمم تر کرد. وی با بیان اینکه همواره راه و اعتقاد سردار سلیمانی ادامه خواهد داشت، افزود: امروز سردار سلیمانی های بسیاری در ایران اسلامی وجود دارد و سردار سلیمانی های بسیاری در حال رشد و پرورش هستند که راه او را ادامه خواهند داد و با وجود آنان آمریکا در حال گذراندن روزهای پایانی خود بوده و این چهره اسلامی است که باید بماند. رنجبرزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهید سلیمانی یک نیروی جهادی بین المللی بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی در طلیعه گام دوم انقلاب، پرچم مکتب امام(ره) را به دست نسل چهارم جامعه سپرد. وی با بیان اینکه همه جوانان جبهه مقاومت بیدارتر و هوشیارتر از گذشته در مقابل استکبار جهانی صف آرایی کرده و خون پاک ریخته شده سردار دلها را خواهند گرفت، گفت: ملت ایران این خیانت و اقدام تروریستی را فراموش نخواهند کرد و در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی مصمم تر و هم قسم می شوند و تا آخرین قطره خون خود در برابر اقدامات زورگویانه آمریکای جنایتکار خواهند ایستاد.

هشدار ولایتی به آمریکا؛ ویتنامی دیگر برایتان می‌سازیم

علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در مراسم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت  شهادت سردار پرافتخار اسلام و ایران اظهار کرد: بنده از ۱۰ سال پیش در خدمت سردار سلیمانی افتخار داشتم که دو نهاد را در جهان اسلام با نام مجمع بیداری اسلامی و مجمع محبین اهل بیت(ع) تاسیس کنیم. وی افزود: کارهای مهمی در این راستا صورت گرفت و از چند سال پیش دبیرخانه بیداری اسلامی تشکیل شد و کشورهای مختلف از سراسر جهان به کمک ما آمدند و سردار سلیمانی ستون فقرات مجمع بیداری اسلامی و مجمع محبین اهل بیت بودند. رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: محور مقاومت در حوادث یمن، عراق و سوریه، شهید قاسم سلیمانی است. ولایتی ادامه داد:  اگر رشادت های ایشان نبود بغداد در دست داعش و دمشق در دست افراطی‌های سلفی بود.  مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری عنوان کرد: حادثه کرکوک و جدایی آن از عراق که مطرح شد، همه نگران بودند که چه خواهد شد، اما تدبیر شهید سلیمانی موجب شد که کرکوک به عراق ملحق شود.  وی ادامه داد: ایشان نزدیک‌ترین رابطه را با رییس‌جمهور روسیه داشت و عامل اصلی اتحاد ایران و روسیه، سردار سلیمانی بود و اگر روزی کتاب سردار سلیمانی را بنویسند، کتاب او اعجاب آور و آموزنده‌ خواهد بود.  ولایتی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها کار احمقانه‌ای کردند که سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند و آنان باید منطقه را ترک کنند، تجربه نشان داده  که آنان در مقابل طراحی‌های ایران و جبهه مقاومت همیشه شکست خورده‌اند.  مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری افزود: مانور مشترک ایران، روسیه و چین نقطه عطفی در مقابل‌ حرکت‌های آمریکایی‌ها در منطقه بود که علیرغم رجزخوانی رئیس‌جمهور نادان آمریکا، ایران طوری عمل خواهد کرد که آمریکا پشیمان شود و اگر آمریکا، منطقه را ترک نکند، ویتنامی دیگر برای او رقم خواهد خورد.

آمریکا، چهل است که ایران را تهدید می‌کند

سرتیپ کیومرث حیدری، روز دوشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در دانشگاه تهران  گفت: آمریکا، چهل است که ایران را تهدید می‌کند و صحبت‌های اخیر رئیس جمهوری این کشور، دونالد ترامپ بلوفی بیش نیست. وی با بیان این موضوع که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از قابلیت و توان بسیاری بالایی در مقابله با تهدیدات برخوردار است، تصریح کرد: صحبت های ترامپ، نشانه ترس وی از قدرت ایران و محور مقاومت است. فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: آمریکا و سردمداران آن از جمله ترامپ به خوبی می‌دانند که در آینده نزدیک، پاسخ دندان‌شکنی به خاطر جنایاتشان در شهادت سرداران مقاومت خواهند گرفت.

فرمانده هوافضای سپاه به ترامپ: به تعداد زیاد برای سربازانت تابوت سفارش بده 

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت ، اظهار کرد: ما اگر کل پایگاه‌های آمریکایی را بزنیم و حتی اگر ترامپ و وزیر دفاعش را هم بکشیم، اینها هیچکدام خون بهای حاج قاسم نیست. وی یادآورشد: خون بهای حاج قاسم ازاله(از بین بردن) آمریکا از کل منطقه است ، باید شر آنها را از همه منطقه کم کنیم و منطقه را از ,وجود نحس آنها خلاص کنیم؛ این اتفاق حتما رخ خواهد داد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد:  همانطور که حججی ها یکی نبودند، سلیمانی‌ها هم یکی نیستند، ترامپ یک سربازی فراری جنگ ویتنام است، او نمی‌تواند ملت ایران که ۳۰۰ هزار شهید داده را تهدید اینگونه  کند. او کیست که ما را تهدید کند؟! او باید تعداد زیادی تابوت برای سربازانش سفارش بدهد و سپس ما را تهدید کند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه نظامیان آمریکا این را می فهمند که نباید ما را تهدید کنند، گفت: آنها شروع کننده می توانند باشند و این طبیعی است، هر کسی می‌تواند این کبریت را بکشد، اما پایان دهنده این جنگ ما هستیم و ضرر کننده آمریکایی ها هستند.

کد خبر 404585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.