حمایت دولت آلمان از طرح ترویج دوچرخه‌سواری

محبوب‌ترین شیوه حمل و نقل برای رفتن به محل کار، گردش و تفریح در آلمان استفاده از دوچرخه‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوچرخه‌سواری نه تنها برای سلامتی روحی و فیزیکی و ارتقا کیفیت زندگی مفید است و تأثیرات مثبت فراوانی برای محیط زیست و آب و هوا به همراه دارد، بلکه یک گرایش اجتماعی مثبت نیز محسوب می‌شود. امروزه افراد بیشتری به دوچرخه‌سواری روی می‌آورند و این شیوه حمل و نقلی را به استفاده از اتومبیل‌های خود ترجیح می‌دهند. آلمان، یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است که در آن دوچرخه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و به همین ترتیب نیز سیاست‌های دولتی این کشور در راستای حمایت از دوچرخه به پیش می‌رود.

بیش از ۸۰ درصد از آلمانی‌ها از دوچرخه استفاده می‌کنند که این امر آن‌ها را به یکی از کشورهای پیشرو در صنعت دوچرخه‌سواری تبدیل کرده است. بسیاری از ساکنان این کشور، خصوصا برای مسافت‌های ۱۵کیلومتر یا کمتر استفاده از دوچرخه را بر اتومبیل‌ها ترجیح می‌دهند. استفاده از دوچرخه‌ علاوه بر اینکه سرشار از مزایای زیست محیطی است و آمادگی جسمانی فرد را نیز ارتقا می‌دهد، یک زیرساخت مهم در بخش فن‌آوری آلمان به حساب می‌آید چرا که دیجیتالی‌شدن آن منجر به افزایش محبوبیت و البته پیامدهای مفید شهری می‌شود. بنابراین دلایل کافی برای طرح پیشرفت صنعت دوچرخه‌ها در اختیار "وزارت فدرال حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال" آلمان قرار دارد.

آلمان در نظر دارد که با پیاده‌سازی طرح دوچرخه‌سواری ملی وضعیت این صنعت را درون مرزهای خود بهبود بخشد. این پروژه نقش بسزایی در بهبود وضعیت آینده دوچرخه‌ها و در نتیجه ارتقا کمی و کیفی شهروندان آلمانی دارد.

به منظور تحقق این هدف وزارت کشور حتی امکان دریافت آنلاین پیشنهادات از سوی کاربران گوناگون اعم از عموم مردم، انجمن‌های گوناگون، مقامات دولتی و صنعتی و همچنین جامعه مدنی را برای تأثیر هر چه بیشتر و توسعه این طرح فراهم آورده است که تمامی‌ نظرات، ایده‌ها، پیشنهادات و پتانسیل‌های ارائه شده، در تاریخی مشخص گردآوری شده و در زمان برنامه‌ریزی برای اجرا مد نظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 404389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.