پیش‌بینی طلا در ۲۰۲۰، افزایشی است

طلا در میان تنش ها و وضعیت سرشار از عدم اطمینان از شرایط پیش رو که میزان تقاضا برای فلزات ارزشمند را نیز بالا برده، سال نو را به قدرت آغاز کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری کیتکو، اگر نگرش طرفداران طلا همینطور باقی بماند، در ادامه سال شاهد افزایش بیشتری نیز خواهیم بود.

در نظرسنجی این هفته، از سرمایه گذاران حقیقی سوال شد که نظرشان در خصوص قیمت‌ها تا پایان سال ۲۰۲۰ چیست. نتایج حاکی از آن بود که تنها عده کمی از سرمایه گذاران افت قیمت‌ها را پیش بینی کرده اند. از ۱۷۴۹ نفری که در نظر سنجی خبرگزاری کیتکو شرکت کردند، ۸۰ درصد اعلام کردند که طلا سال ۲۰۲۰ را بالای ۱.۶۰۰ دلار به پایان خواهد رساند.

یک چهارم شرکت کنندگان و یا به عبارتی ۴۳۹ نفر، مدعی شدند که طلا به میزان بسیار زیادی رشد خواهد کرد و در زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ قیمت آن به بالای ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید.

در مقابل ۹ درصد شرکت کنندگان که ۱۵۲ نفر آنها را شامل می شود قیمت طلا را پایین تر از قیمت کنونی پیش بینی کردند و نظر ۱ درصد نیز حاکی از این بود که هر انس طلا به زیر ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

این دیدگاه افزایشی به قیمت طلا، از سست شدن سیاست های پولی سرتاسر جهان، ترس از رکود در سال ۲۰۲۰ و همچنین رشد ۱۹ درصدی طلا در سال ۲۰۱۹ ناشی می‌شود که در آن قیمت هر انس طلا به ۱.۵۲۳.۱۰ دلار رسید.

با اینکه در تابستان سال ۲۰۱۹ قیمت طلا رکوردی شش ساله را ثبت کرد و بسیاری از سرمایه گذاران حقیقی انتظار چنین عملکردی را از آن نداشتند، با این حال سرمایه گذاران حقوقی کاملا چنین رویدادی را پیش بینی می کردند.

سال گذشته ۱۶۴۰ نفر در نظرسنجی خبرگزاری کیتکو شرکت کردند که تقریبا یک سوم آنها معتقد بودند بهای هر انس طلا به ۱.۵۰۰ دلار خواهد رسید.

با اینکه سرمایه گذاران حقوقی نیز پیش بینی می کنند ارزش طلا در سال ۲۰۲۰ نیز روند افزایشی را طی کند، اما در مقایسه با سرمایه گذاران حقیقی آن قدرها به شدت این رشد خوش بین نیستند. به عقیده بسیاری از بانک‌های بزرگ قیمت طلا در هر انس به ۱.۶۰۰ دلار خواهد رسید.

یک تحلیلگر گلدمن، طی گزارشی در اواخر ماه نوامبر گفته است: "اینکه بانک مرکزی ۷۵۰ تن طلا خریده است و سعی می کند از دلار فاصله بگیرد، نشانه ای است از اینکه قیمت طلا همچنان افزایش خواهد داشت و به عقیده من در سال ۲۰۲۰ بهای هر انس طلا به ۱.۶۰۰ دلار می رسد."

ژوان کارکوس آرتیگاس، مدیر سرمایه گذاری شورای طلای جهانی بر این باور است که شرایط ریسک برای سرمایه گذاران در حال تغییر است و در نهایت در سال ۲۰۲۰ این طلا است که خرید امنی برای آنها به شمار می آید.

منبع: سایت طلا

کد خبر 404336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.