فروتن از جیب خودش برای ذوب آهن هزینه می‌کرد/ سپاهانی و ذوب آهنی او را دوست داشتند

پیشکسوت ذوب آهن گفت: اصغر فروتن مسائل باشگاه را حل و فصل می‌کرد و اگر بودجه به موقع برای باشگاه نمی‌رسید ایشان از جیب خودش برای تیم هزینه می‌کرد.

حسینعلی توصیفیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره سوابق اصغر فروتن در ذوب آهن، اظهار کرد: آقای فروتن آدم مخلصی بود. ایشان در خط تولید کارخانه فعالیت‌ می‌کرد و مسئولیت بزرگی در بخش نبرد کارخانه ذوب آهن داشت. آن سال‌ها در مسابقات داخلی که ما در کارخانه برگزار می‌کردیم ایشان به همراه تیم نبرد حاضر می‌شد و بیگانه با مسائل ورزش نبود. ما از همان مسابقات داخلی با آقای فروتن آشنا شدیم و اتفاقا خود من که آن موقع مسئولیت باشگاه ذوب آهن را برعهده داشتم به ایشان پیشنهاد دادم که برای‌ او ماموریت ورزشی بگیریم و هفته‌ای سه جلسه ایشان با باشگاه ذوب آهن همکاری کند.

وی افزود: آقای فروتن قبول کرد و از سال ۱۳۶۶ همکاری‌اش با باشگاه ذوب آهن را آغاز کرد و حدود ۳۴ سال در خدمت باشگاه بود. آقای فروتن جزو پیشکسوتان سرپرستی تیم‌های فوتبالی به حساب می‌آمد. در کشور آقای محمود خردبین و آقای فروتن از نظر سابقه سرپرستی تیم فوتبال تقریبا همتراز بودند.

پیشکسوت ‌ذوب آهن درخصوص خصائص اخلاقی اصغر فروتن، خاطرنشان کرد: خدایش رحمت کند. بسیار فعال، خونگرم و خیرخواه بود. پشت سر هیچ کس حتی کسانی که با او ضدیت داشتند غیبت  نمی‌کرد. در ذوب آهن همیشه افرادی کهبه عنوان سرمربی یا سرپرست به ویژه در تیم فوتبال سمت می گیرند، همواره یکسری افراد مخالفت با آن فرد دارند و این مقام را حق خودشان می دانند.

بیشتر بخوانید:

مراسم خداحافظی با اصغر فروتن

پیشکسوت ذوب‌آهن در گذشت

توصیفیان اضافه‌ کرد: البته در آن زمان و تا سال ۱۳۸۰ که فوتبال حرفه ای شد پولی به آن صورت در فوتبال نبود و عشق و علاقه بود که آقای فروتن را به این کار می کشاند. ایشان صبور، مودب و باحیا بود. آقای فروتن خیلی سنگ هوادار را به سینه می‌زد و نگران‌شان بود. در یک جمله می‌توان گفت عاشق هواداران تیم فوتبال ذوب آهن بود.

پیشکسوت ورزش استان اصفهان با اشاره به این موضوع که اصغر فروتن برای ذوب آهن بزرگتری می‌کرده‌ است، تصریح کرد: ایشان پیشکسوت ها را دور هم جمع می‌کرد و کمتر اجازه می‌داد اختلاف سلیقه بین‌ آن‌ها به دشمنی تبدیل شود. مسائل باشگاه را حل و فصل می‌کرد و اگر بودجه به موقع برای باشگاه نمی‌رسید ایشان از جیب خودش برای تیم هزینه می‌کرد. یک سرپرست به معنای واقعی دلسوز بود.

وی ادامه داد: بازیکنان و عوامل تیم را مثل فرزند خودش می‌انگاشت. حلال و حرام را رعایت می‌کرد و آدم مذهبی‌ای بود. روابط عمومی‌ آقای فروتن بسیار خوب بود و به همین دلیل در جامعه فوتبال همه او را دوست می‌داشتند. در شهر خودمان سپاهانی و ذوب آهنی او را دوست می‌داشتند. او بعضی مواقع تا نیمه های شب برای رفع مشکلات تیم دوندگی می‌کرد و ابایی از این کار نداشت.

توصیفیان پیرامون بی‌مهری‌هایی که در سال‌های آخر زندگی اصغر فروتن به او شده‌ است، تصریح کرد: در این سال‌ها که فوتبال به آب و نانی رسانده‌ شد، به فروتن بی‌مهری شد و او از این موضوع ناراحت بود. ما هرازگاهی ایشان را دلداری می‌دادیم.

به گزارش ایمنا، مراسم یاد بود پیشکسوت ورزش ذوب آهن شادروان "اصغر فروتن" فردا _ دوشنبه ۱۶ دی‌ماه _ از سوی باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 404314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.