احداث مرکز اجتماعی بامبویی

در شهر ساحلی زیبای Camburi در برزیل مرکزی اجتماعی از چوب بامبو احداث شده است که نه تنها به عنوان مکانی برای گرد هم آوردن مردم این شهر عمل می‌کند، بلکه یک پروژه توسعه مهارت‌های اجتماعی برای افراد کم درآمد به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران بلژیکی و برزیلی با همکاری هم مجموعه‌ای از ساختمان‌های کوچک از چوب بامبو در شهر ساحلی Camburi طراحی کرده‌اند تا فضایی فرهنگی برای مردم شهر ایجاد کنند، آن‌ها را گرد هم آورند و در نتیجه تعامل اجتماعی بین آن‌ها را افزایش دهند. سازندگان این مرکز فرهنگی برای احداث ساختمان‌های فوق، پایداری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند و به طور کامل از چوب بامبو و خاک در فرآیند ساخت‌وساز بهره گرفتند.

مرکز اجتماعی بامبویی از یک پروژه چند مرحله‌ای شامل یک اتاق کامپیوتر، کتابخانه، پیش دبستانی، کلاس‌های آموزشی، فضای اداری، یک انباری بزرگ برای نگه‌داری وسایل پیش‌دبستانی و یک نانوایی تشکیل شده است. مردم شهر Camburi در تمام مراحل احداث سازه فوق پا به پای معماران مشارکت کردند و به جمع‌آوری چوب‌های بامبو و خاک از محیط اطراف پرداختند. علاوه‌براین، ایده‌های این افراد در طراحی بخش‌های مختلف مجتمع فرهنگی به‌کار گرفته شد و نیازهای آن‌ها به طور کامل برآورده شد. خانواده‌هایی که از توانایی مالی کافی برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس معمولی و کلاس‌های آموزشی در داخل شهر  برخوردار نیستند می‌توانند با صرف کم‌ترین هزینه از امکانات این مجتمع فرهنگی بهره برند.

سازه بامبویی شهر ساحلی Camburi مساحتی برابر با ۱۷۵ متر مربع را به خود اختصاص داده است و در آن تمام عناصر طبیعی به کار گرفته شده است؛ بخش اعظم این سازه از چوب بامبو تشکیل یافته و در آن محوطه‌های باز بزرگی وجود دارد که نور خورشید را به فضاهای داخلی هدایت و در نتیجه نیاز به انرژی را محدود می‌کند. استفاده از آجرهای خاکی فشرده در ساخت بعضی از قسمت‌های مجتمع، باعث عایق بندی آن در مقابل تغییرات آب ‌وهوایی در فصول مختلف سال می‌شود و دمای داخلی فضاها را تقریبا ثابت نگه می‌دارد و این در حالی است که استفاده از بامبو برای ساخت درها و پنجره‌ها فضای داخلی را در مقابل نور خورشید حفظ می‌کند.

کد خبر 404105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.