۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
داستان موفقیت شرکت کانن چه بود؟

کانن یکی از برندهای معروف ژاپنی است که فعالیت آن در زمینه تولید تجهیزات مربوط به عکاسی، فیلمبرداری و دستگاه‌های چاپ و فتوکپی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کانن که شرکت بین المللی ژاپنی است، یکی از شناخته شده‌ترین برندهای الکترونیک در جهان به شمار می‌رود. شرکت کانن در حال حاضر محصولاتی مانند دوربین‌های عکاسی دیجیتال حرفه‌ای و خانگی، دوربین‌های فیلم‌برداری خانگی، دوربین‌های فیلم‌برداری سینمایی، انواع لنزها، پرینتر، دستگاه‌های فتوکپی، چاپگرهای تجاری و صنعتی و لوازم پزشکی تولید می‌کند.

تاریخچه تاسیس شرکت کانن

در سال ۱۹۹۳، یک پزشک متخصص زنان به نام "تاکشتی میتارای" به همراه یکی از دوستان خود تصمیم گرفت دوربینی به منظور افزایش سهولت در انجام برخی کارهای پزشکی تولید کند. این دو همکار شرکت Precision Optical را در توکیو بنیانگذاری کردند. اولین دستاوردهای آن‌ها کاربردهایی فراتر از حوزه پزشکی داشت.

داستان موفقیت شرکت کانن چه بود؟

اولین محصول کانن چه بود؟

در سال ۱۹۳۴، اولین محصول این شرکت یعنی دوربین ۳۵ میلی‌متری معرفی شد. میتارای و همکارانش برای دوربین خود نام Kwanon را انتخاب کردند. Kwanon در زبان بودایی به معنای تشکر است. این دوربین فروش فوق العاده‌ای داشت به طوری که بنیانگذاران شرکت را متعجب کرد. از آنجایی که این دوربین مهمترین محصول شرکت بود و موفقیت‌های زیادی به همراه داشت، نام شرکت به Canon تغییر کرد. شرکت Canon در سال ۱۹۴۰، اولین دستگاه عکسبرداری اشعه ایکس را که نقش مهمی در پیشگیری از همه گیر شدن بیماری سل در ژاپن داشت معرفی کرد.

تاثیر جنگ جهانی دوم بر فعالیت شرکت کانن

اقتصاد ژاپن با شروع جنگ جهانی دوم وارد بحران‌های جدی شد. شرکت کانن نیز همانند بسیاری از شرکت‌های مطرح دیگر تلاش کرد که در شرایط جنگی دوام بیاورد. این شرکت پس از پایان جنگ و تسلیم شدن ژاپن با کمبود منابع مالی و مواد اولیه مواجه بود بنابراین بنیانگذاران این شرکت تلاش کردند تا خط تولید را حفظ کنند و تولید محصولات با کیفیت دیگر را در این دوره زمانی شروع کرد.

تولید تجهیزات اداری

شرکت کانن در سال ۱۹۵۹ اولین دوربین فیلم‌برداری ۸ میلی‌متری خود را وارد بازار کرد. در آن دوره زمانی کانن به عنوان اولین شرکت تولید کننده دوربین ۸ میلی‌متری با زوم داخلی شناخته شد. سپس روند پیشرفت این شرکت ادامه پیدا کرد و وارد عرصه تولید لوازم و تجهیزات اداری شد. اولین وسیله اداری شرکت کانن در سال ۱۹۶۴ با نام Canola ۱۳۰ معرفی شد. این دستگاه یک ماشین حساب دارای ۱۰ دکمه بود. در سال ۱۹۶۵ نیز دستگاه فتوکپی Canofax1000 به بازار عرضه شد. تلاش شرکت کانن تا سال‌های بعد نیز ادامه پیدا کرد به طوری که این شرکت در سال ۱۹۷۰ اولین ماشین حساب دستی کاملاً الکترونیک خود را به نام Texas Instruments وارد بازار کرد.

داستان موفقیت شرکت کانن چه بود؟

موفقیت‌های شرکت کانن

مدیر عامل جدید شرکت کانن، سونجی یوشیدا، در سال ۲۰۰۶ یک موسسه بین المللی برای آموزش مدیریت و رهبری، تحت نام کانن ثبت کرد. تلاش‌ها برای جهانی‌تر کردن برند کانن با شروع دهه ۲۰۱۰ افزایش پیدا کرد. یکی از اقدامات در این زمینه برگزاری نمایشگاه Canon EXPO در نیویورک، پاریس و توکیو بود که هدف آن معرفی محصولات و فناوری‌های جدید شرکت بود از جمله محصولات موفق آن دوره حسگر CMOS و موفقیت بعدی کانن رونمایی از سیستم بینایی ماشینی بود که با تمرکز بر سیستم‌های تشخیص سه بعدی دقیق تولید شد.

وضعیت کنونی کانن

در حال حاضر تجهیزات اداری با آمار ۴۵.۷ درصد، بیشترین فروش محصولات برند کانن را به خود اختصاص داده است. پس از آن دوربین، تجهیزات صنعتی و تجهیزات تشخیصی پزشکی به ترتیب با آمار ۲۷.۸، ۱۷.۹ و ۱۰.۷ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. بخش زیادی از درآمد این شرکت ژاپنی از فروش بین‌المللی به دست می‌آید، علاوه بر این همکاری با شرکت‌های بزرگ و معروفی مانند توشیبا و HP برای تولید محصولات، تاثیر زیادی در پیشرفت شرکت کانن داشت. این شرکت در حال حاضر در جایگاه سوم لیست برترین ثبت کنندگان پتنت در آمریکا قرار دارد.

کد خبر 404068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.