انصاری: اسلام‌شناسان واقعی قدر شاعر را می‌دانند

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اسلام‌شناسان واقعی قدر و جایگاه ادیبان، شاعران و اهالی قلم را به درستی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محفل افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر عصر امروز _پنجشنبه ۱۲ دی‌ماه_ در سالن سوره اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم جشنواره شعر فجر در شهر اصفهان یکی از پررونق‌ترین و بهترین دوره‌های این جشنواره باشد، اظهار کرد: از روز اولی که بشر خواندن و نوشتن را آموخت، جایگاه ادبیات خصوصا شعر ارزشمند بوده و است و در همه دوران، ادیان، آیین‌ها و تفکرات شعر و شاعران در زمینه رشد و آموزش بشر نقش آفرینی کرده است.

وی با بیان اینکه در قرآن بر آن چیزی که به وسیله قلم نوشته می‌شود قسم داده شده است، تاکید کرد: در زمان پیامبر(ص) بازار شعر و ادب در سرزمین حجاز بسیار پر رونق بود و یکی از دلایلی که معجزه پیامبر ما از جنس ادبیات بود نیز همین است‌ و تا امروز کسی کلمه‌ای مثل قرآن مطرح نکرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: اسلام‌شناسان واقعی قدر و جایگاه ادیبان، شاعران و اهالی قلم را به درستی می‌دانند، امروز افتخار کشور ایران این است که رهبر انقلاب و امام‌ مردم در زمینه شعر دستی بر آتش دارند.

انصاری گفت: علاقه پرچم‌دار کشور و نظام به مقوله شعر نعمتی است، به جرات می‌توان گفت که این دلایل باعث شده که انجمن‌های شعرخوانی و جشنواره‌های شعر در کشور وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان با وجود اساتید بزرگ در ادبیات، می‌تواند در حوزه شعر بازیگر بسیار مهمی باشد.

هنر شعر، هنر نخبگان است

در ادامه مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری اصفهان اظهار کرد: از آنجایی که در شهر و استان اصفهان ذوق شاعری از رونق زیادی برخوردار است، به همین دلیل این شهر میزبان جشنواره شعر فجر شده است.

به گزارش ایمنا، چهاردهمین جشنواره شعر فجر به دبیری سعید بیابانکی و حضور محمدعلی بهمنی، مرتضی امیری اسفندقه، مریم جلالی، سیدمحمود سجادی، غلامرضا طریقی، میلاد عظیمی، جواد محقق و قربان ولیئی به عنوان اعضای هیئت علمی، با هدف انتخاب برترین کتاب‌ها در حوزه شعر برگزار می‌شود.

کد خبر 403938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.