۲۳۳۷ خانوار اصفهانی دارای دو معلول هستند

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: دو هزار و ۳۳۷ خانوار دارای دو معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند همچنین نسبت جنسیتی معلولان در استان شامل ۳۷ درصد از زنان و ۶۳ درصد از مردان است.

سیدمسعود حسینی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۱۰۸ هزار معلول است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلولان ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که مجموع این افراد حدود ۱۰۸ هزار نفر است.

وی در خصوص خانواده‌های دارای دو معلول، افزود: دو هزار و ۳۳۷ خانوار دارای دو معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند همچنین نسبت جنسیتی معلولان در استان شامل ۳۷ درصد از زنان و ۶۳ درصد از مردان است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار معلولان شهر اصفهان ۲۶هزار نفر است، تصریح کرد: یارانه معلولان ضایعات نخاعی، در آبان ماه امسال به ۵۵۴ هزار تومان رسید که افزایش دو و نیم برابری داشته و یارانه مراکز شبانه‌روزی بهزیستی هم از ۷۷۰ هزار تومان به ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

۸۵ سازمان مردم نهاد در حوزه معلولان فعال هستند

وی با تاکید بر اینکه مقرر شد تمام خانواده‌هایی که یک فرزند معلول دارند مشاوره ژنتیک رایگان دریافت کنند، اظهار کرد: این امر برای تشخیص معلولیت قبل از فرزند دار شدن است تا از تولد کودک معلول جلوگیری شود.

حسینی‌نسب در خصوص موضوع مناسب سازی معابر، گفت: مناسب سازی ساختمان دستگاه‌ها و ادارت در جشنواره شهید رجائی ۳۰ امتیاز دارد که دستگاه‌های مختلف باید این امتیاز را کسب کنند که در این راستا در طول سال ۹۷ و ۹۸ یک هزار و ۶۰۰ نقطه و ساختمان اداری در سطح استان مناسب‌سازی شده که اطلاعات آنها به استانداری اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ سمن و سازمان مردم نهاد در بخش غیردولتی در حوزه معلولان با بهزیستی همکاری می‌کنند، تصریح کرد: ۱۰۹ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی به جامعه هدف و مددجویان بهزیستی ارائه خدمت می‌کنند که از این ۱۰۹ مرکز، ۴۳ مرکز خدمات در منزل را به جامعه هدف ارائه می‌دهند که در حال حاضر سه هزارو ۷۷۹ نفر از مراکز شبانه روزی معلولان استفاده می‌کنند.  

کد خبر 403904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.