آنچه باید از انتخاب جواهرات بدانید

اکسسوری‌ها بخش مهمی از تیپ و استایل شما به شمار می‌روند و می‌توانند به لباس‌های ساده و یکنواخت، جلوه‌ای تازه ببخشند. در واقع با اکسسوری های جذاب و متفاوت می‌توان وجه تمایز مثبتی بین استایل خود و دیگران به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قبل از خرید هر گونه طلا و جواهرات، باید به چند نکته دقت کرد. نخست عیار طلا می‌باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. طلای ۲۴ عیار، طلای خام و با ارزش‌ترین نوع طلاست و بسیار نرم است. طلا و جواهرات در ایران با استفاده از طلای ۱۸ عیار تهیه می‌شوند. هر چه عیار طلا بالاتر برود، آن طلا نرم‌تر و گران‌تر می‌شود.

به وزن طلا و تأثیر آن روی قیمت هم توجه کنید. معمولاً طلا بر اساس گرم خرید و فروش می‌شود که هر چه وزن آن بیشتر باشد، طبیعتاً قیمت آن بالاتر می‌رود. برای استفاده روزمره، باید طلای ضخیم‌تر و سنگین‌تری خریداری کرد تا مقاومت بیشتری داشته باشد.

هنگام خرید جواهرات حتماً درباره شرایط بازگرداندن آن سؤال کرده و شناسنامه آن را درخواست کنید. شناسنامه جواهر به شما این اطمینان را می‌دهد که جواهری با اصالت را خریداری کرده‌اید.

انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت

جواهراتی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با مکانی باشد که قرار است در آن حضور پیدا کنید. مثلاً در محیط کار، جواهرات خود را محافظه کارانه و ظریف انتخاب کنید که خیلی هم به چشم نیاید. در مهمانی‌های رسمی مثل عروسی، می‌توان از جواهرات شیک و گران قیمت همراه با سنگ‌های زینتی استفاده کرد. در مهمانی‌های خودمانی و غیر رسمی، جواهرات ارزان‌تر و رنگارنگ، بهترین انتخاب است.

انتخاب جواهرات بر اساس لباس

جواهرات شما باید با لباس‌هایتان همخوانی داشته باشند تا بر جذابیت استایل شما بیفزایند. با لباس‌های رنگارنگ با طرح‌های شلوغ، جواهرات ساده و کم حجم را انتخاب کنید. با لباس‌های ساده و بدون طرح، می‌توان از جواهرات خلاقانه و نامتعارف استفاده کرد. اگر لباس شما دارای سنگدوزی، منجوق و پولک دوزی است، به سراغ جواهرات ساده‌تر بروید، مثلاً یک جفت گوشواره میخی یا حلقه‌ای کوچک.

انتخاب جواهرات بر اساس ویژگی‌های ظاهری

اگر جثه ریزی دارید، از جواهرات بزرگ استفاده نکنید و اگر درشت اندام هستید، به سراع جواهرات ریز نروید.

افرادی که رنگ پوست سردی دارند، بهتر است از جواهراتی با رنگ‌های سرد، مثل پلاتین، نقره یا طلای سفید استفاده کنید. اما اگر رنگ پوست شما گرم است، طلای زرد و رزگلد برای شما مناسب‌تر است.

اگر می‌خواهید انگشت‌های خود را کشیده‌تر نشان دهید، حلقه ساده انتخاب کنید، اما اگر انگشت‌های شما ظریف و کشیده است، می‌توانید مدل‌های ضخیم‌تری انتخاب کنید.

برای صورت‌های بیضی شکل، گوشواره‌های میخی و کوتاه بهترین انتخاب است. صورت‌های گرد و مربعی شکل با گوشواره‌های آویز دار همخوانی بیشتری دارند و گوشواره‌های حلقه‌ای می‌توانند برای هر فرم صورت، مناسب باشند.

کد خبر 403876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.