لزوم آموزش تخصصی نیروهای آتش‌نشان برای امدادرسانی در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: وجود نیروهای آموزش‌دیده سازمان و متخصص برای امدادرسانی در بافت‌های فرسوده شهر به هنگام بروز حادثه، اهمیت بالایی دارد.

غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه ۱۶۳ نیروی عملیاتی در اختیار دارد، اظهار کرد: همه نیروها با هر میزان تخصص و مسئولیتی که برعهده دارند، برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان در هنگام وقوع حوادث، نیاز به ارتقاء سطح آموزش دارند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای نیروهای عملیاتی به صورت روزانه، گفت: به منظور مواجهه با خطرات و ارتقاء سطح آگاهی نیروهای عملیاتی این سازمان، دوره‌های آموزشی مختلفی روزانه برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در یکی از ساختمان‌های بلندمرتبه در شهرک حافظیه کرمانشاه، خاطرنشان کرد: اطفاء حریق سریع این ساختمان توسط نیروهای عملیاتی و نجات جان سه نفر از شهروندانی که در این ساختمان محبوس شده بودند، نتیجه همین آموزش‌ها است.

رضایی افزود: با توجه به اینکه کلانشهر کرمانشاه بیشترین بافت فرسوده کشور را دارا است، در هنگام بروز حوادث آتش‌سوزی امدادرسانی به این مناطق به علت کم عرض بودن معابر به سختی انجام می‌شود که در اختیار داشتن نیروهای عملیاتی آموزش‌دیده و متخصص نسبت به مجهز بودن ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کد خبر 403845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.