طرح مطالعات ایمنی بازار اصفهان در مرحله انتخاب مشاور

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: برای انجام طرح مطالعات ایمنی بازار در مرحله انتخاب مشاور هستیم تا اقداماتی که باید در بازار صورت بگیرد توسط مشاور مشخص شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه سه بافت اصلی و هویت فرهنگی تاریخی شهر اصفهان است که به دلیل تراکم جمعیتی و بافت تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: وجود بازار بزرگ اصفهان در منطقه سه و تعاملاتی که در حوزه کالا و خدمات صورت می‌گیرد باعث شده که تردد و عبور و مرور در سطح این منطقه به شدت افزایش پیدا کند، به طوری که بیش از چهار برابر جمعیت آن، افرادی در حال تردد در سطح این منطقه هستند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه منطقه سه از لحاظ جغرافیایی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، تصریح کرد: مدیریت شهری همواره تلاش می‌کند سطح خدمات را در این منطقه افزایش دهد تا رضایتمندی بیشتری حاصل شود البته به دلیل بافت تاریخی و قدیمی با موانع و محدودیت هایی از جمله عرض کم معابر و گذرها، وجود گلوگاه‌ها و ساختمان‌های مخروبه مواجه هستیم.

وی گفت: یکی از معضلات ویژه منطقه سه ناایمن بودن وضعیت بازار اصفهان است به طوری که در وضعیت موجود چنانچه حادثه‌ای در بازار اصفهان رخ دهد، رسیدگی سریع به آن با موانع و مشکلات زیادی روبه رو است، البته دستگاه‌های زیادی از جمله میراث فرهنگی، سازمان‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، مخابرات، گاز در این زمینه متولی هستند و باید به وظایف خود عمل کنند.

امیری با بیان اینکه در بخش‌هایی از بازار اصفهان تجمع استفاده از کپسول‌های گاز مشاهده می‌شود که هر لحظه می‌تواند به عنوان یک نقطه انفجاری عمل کند، تاکید کرد: تاکنون اخطارها و تذکرات زیادی به کسبه داده شده تا نکات ایمنی را رعایت کنند، اما برای داشتن ایمنی نیازمند توجه و همراهی همه دستگاه‌ها به خصوص اتاق اصناف و کسبه بازار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام طرح مطالعات ایمنی بازار در مرحله انتخاب مشاور هستیم تا اقداماتی که باید در بازار صورت بگیرد توسط مشاور مشخص شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به بودجه خدمات شهری منطقه سه، گفت: بودجه خدمات شهری منطقه سه حدود ۲۹ میلیارد تومان معادل حدود ۲۰ درصد از کل بودجه منطقه است که برای انجام فعالیت‌هایی همچون رسیدگی، حفظ و حراست و نگهداری از پارک‌ها، جمع آوری زباله‌ها و رفت و روب، بهبود سیمای شهری و برخورد با متکدیان و متخلفان ساخت و ساز سایر اقدامات هزینه می‌شود، البته با توجه به حجم فعالیت های منطقه سه این مبلغ جوابگو نیست.

وی در خصوص سرانه فضای سبز منطقه سه، اظهار کرد: سرانه فضای سبز این منطقه حدود هفت و نیم مترمربع است که نسبت به سایر مناطق شهرداری، سرانه بسیار پایینی است، از این در صدد هستیم اراضی که به فضای سبز اختصاص داده شده در آینده نزدیک توسط شهرداری تملک و فضای سبز مناسب احداث شود.

امیری با تاکید بر اینکه ارتقاء سیستم‌های آبیاری تحت فشار باید جزء اولویت‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ درصد فضای سبز منطقه سه  با روش آبیاری تحت فشار، آبیاری می‌شود که نسبت به میانگین کل شهر پایین است و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مساحت رفت و روب منطقه سه حدود پنج درصد مساحت کل شهر است، گفت: باتوجه به تراکم جمعیتی این منطقه با موانع و مشکلات زیادی روبه رو هستیم، اما خدمات مردم در شهرداری برای رفع مشکلات تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: باتوجه به قدمت منطقه سه و حجم زیاد تردد شهروندان، نیازمند افزایش احداث سرویس های بهداشتی در این منطقه هستیم، از این رو اخیراً توافقاتی صورت گرفته تا از ظرفیت مساجد نیز استفاده شود، همچنین چندین نقطه در منطقه برای احداث سرویس‌های بهداشتی‌ جدید پیش بینی شده است.

کد خبر 403840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.