میزبانی اصفهان از دومین نمایشگاه بین المللی گرافیک در روز جهانی گرافیک

دبیر اولین رویداد بین المللی طراحی اصفهان از برپایی دومین نمایشگاه آثار گرافیک در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: هفتم اردیبهشت به مناسبت روز جهانی گرافیک که مصادف با روز بزرگداشت شیخ بهایی و اصفهان است، نمایشگاهی با یکصد و هفتاد اثر از بهترین طراحان گرافیست لهستان در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری اصفهان، احمدرضا میرمقتدایی با اشاره به برنامه اختتامیه نمایشگاه گرافیک اصفهان، اظهار کرد: به واسطه اعتمادی که در برگزاری اولین نمایشگاه آثار گرافیکی از سوی هنرمندان جلب شد، اتفاقات خوبی رقم زده شد و رایزنی‌هایی برای برگزاری نمایشگاه حرفه‌ای بعدی زده شده و احتمالا یک فضای بصری خوبی برای گرافیک اصفهان باز کرده باشیم که از مرکز زدایی جدا شده باشیم به ریشه‌های هنری خودمان هم دست پیدا کنیم.

دبیر اولین رویداد بین المللی طراحی گرافیک اصفهان با بیان اینکه یک سال و نیم برای برپایی این نمایشگاه تلاش شده، گفت: سعی کردیم با اعتبار اصفهان و طراحی شهر اصفهان اعتماد هنرمندان را جلب کنیم.

 وی تصریح کرد: اصفهان پتانسیل‌های خوبی دارد و بر اساس برندینگی که به واسطه هویت یک شهر ارزشمند دارد، فکر کردیم هنرمندان طراز اول جهان را فقط  به بهانه  اصفهان  برای دیدن این شهر دعوت کنیم.

میرمقتدایی ادامه داد: هدف ما از برگزاری چنین رویدادی دعوت هنرمندان مطرح جهان برای دیدن اصفهان و استفاده از پتانسیل‌های هنری‌شان برای شهرمان بود.

دبیر اولین رویداد بین المللی طراحی گرافیک اصفهان با اشاره به حضور اساتید لهستانی در نمایشگاه، اظهار داشت: از آنجایی که کشور لهستان یکی از کشورهای صاحب سبک و مکتب در دنیا و تاریخ هنر مدرن در حوزه گرافیک است از یکی از پیشکسوتان هنر لهستان دعوت کردیم به اصفهان بیایند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از یک سال و نیم رایزنی برای ارسال آثار اوریجینال، پروفسور لچشک ژبروفسکی دعوت ما را پذیرفتند و با یکی از شاگردان مطرح‌شان به نمایندگی از سایر شاگردان به نام ایزابلا ایپیک به اصفهان آمدند.

میرمقتدایی افزود: در بسیاری از نمایشگاه‌ها آثار پرینت دست دو و سه و یا دیجیتال ارائه می‌شود ولی ما در این نمایشگاه سعی کردیم کارهای اوریجینال آنان را بگیریم و به معرض نمایش بگذاریم و در کنار آن هم چند برنامه حاشیه‌ای برای در بر گرفتن حواشی شهرمان اجرا کنیم.

دبیر اولین رویداد بین المللی طراحی اصفهان با بیان اینکه از کشورهای مختلف نیز دعوت صورت گرفت، گفت: خوشبختانه به واسطه اعتباری که پروفسور ژبروفسکی برای ما فراهم کرد و حمایتی که از این کار شد این اتفاق رقم خورد و بیش از 50 هنرمند گرافیک مطرح جهان و ایران با ارائه بیش از 120 اثر در این زمینه با ما مشارکت کردند و آثار زیبایی برای نمایشگاه ارائه دادند.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح گرافیک در شهرمان تصمیم گرفتیم از اساتید برای برگزاری ورکشاپ استفاده کنیم چرا که با ارتقای پتانسیل‌های علمی آنها، این موضوع در فضا بیشتر منتشر می‌شود.

میرمقتدایی تصریح کرد: بعد از برگزاری اولین نمایشگاه، جریان خوبی راه افتاد و بسیاری از هنرمندان مطرح جهان با ما به طرق مختلف ارتباط برقرار کردند و آمادگی خود را برای همکاری و حضور در نمایشگاه بعدی اعلام کردند.

دبیر اولین رویداد بین المللی طراحی اصفهان با اشاره به خروجی اولین نمایشگاه خوب بوده، اظهار داشت: این سوال برای هنرمندان پیش آمده که نمایشگاه بعدی کی برگزار می‌شود تا آثار خودشان را ارائه بدهند.

وی افزود: دانشجویانی که در اصفهان در رشته گرافیک تحصیل می‌کنند با دیدن آثار هنرمندان مطرح جهان در نمایشگاه می‌توانند آینده خوبی را برای شهر اصفهان رقم بزنند و از آنجایی که این فضای تصویری انرژی بخش و زیباست همه علاقمندان هنر را میخکوب می‌کند.

میرمقتدایی خاطرنشان کرد: با یکی از بزرگ‌ترین کلکسیونرهای پوستر دنیا صحبت شده و ایشان حدود یکصد و هفتاد اثر از بهترین طراحان گرافیست لهستان را در تاریخ 50 سال اخیر برای ما ارسال کردند و فوق‌العاده باارزش و زیبا هستند.

دبیر اولین رویداد بین المللی طراحی اصفهان با بیان اینکه نمایشگاهی از این آثار برگزار خواهد شد، گفت: کلید برپایی نمایشگاه و اقدامات حاشیه‌ایی برای روز جهانی گرافیک که مصادف با بزرگداشت شیخ‌بهایی و اصفهان است، زده خواهد شد.

کد خبر 403788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.