اجرای طرح صیانت از جنگل های زاگرس با انجام سه پروژه در استان اصفهان

رئیس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: طرح صیانت از جنگل های زاگرس با انجام سه پروژه توسعه جنگل با بذر ، پروژه غنی سازی جنگل و پروژه مراقبت و نگهداری مناطق احیایی در استان اصفهان اجرا شده است.

به گزارش ایمنا، مرتضی برزو زاده با اشاره به اجرای طرح صیانت از جنگل های زاگرس با انجام سه پروژه  در سطح ۱۵۰ هکتار از عرصه های طبیعی استان اصفهان، اظهار کرد: پروژه غنی سازی جنگل به مساحت ۳۰ هکتار در شهرستان فریدون شهر با بذر بلوط انجام شده و پروژه مراقبت و نگهداری مناطق احیایی به مساحت ۱۴۰  هکتار در شهرستان های فریدون شهر و سمیرم با بذر بلوط ، ارژن، بادام اسکوپاریا و بادام آمارا اجرا شده است.

وی اعتبار طرح صیانت از جنگل های زاگرس در استان اصفهان را  نزدیک به پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هدف از اجرای طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس، حفاظت و افزایش تاج پوشش این جنگل ها است.

رئیس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان یادآور شد: این طرح از سال ۱۳۸۲ تا کنون در یازده استان زاگرسی کشور از جمله اصفهان در حال اجرا است و شامل دو پروژه  اصلی تقویت پوشش گیاهی و همچنین پیشگیری از عوامل تخریب است.

وی اضافه کرد: یگان حفاظت و اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در تکمیل این پروژه‌ها  با انجام عملیات گشت و مراقبت و پیشگیری از تخریب، اطفاء حریق و همچنین جایگزین کردن سوخت فسیلی و تغییر الگوی مصرف سوخت جنگل نشینان و مبارزه با آفات و بیماری‌ها نقش به سزایی در حفاظت از جنگلهای زاگرسی دارد.

کد خبر 403745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.