به گزارش ایمنا، محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به روند حفاری و سگمنتگذاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر حفاری دو تی بی ام ۷ متری حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) با سرعت و در جبهههای کاری مختلف پیش میرود. تی بیام غربی ظهر امروز به ایستگاه عاشق اصفهانی رسید و تی بی ام شرقی نیز طی روزهای گذشته از ایستگاه زینبیه به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت کرد.
وی افزود: بر اساس برنامه زمانبندی و شرایط فنی، ابتدا تی بی ام غربی حفاری و سگمنتگذاری خود را شروع میکند و پس از آن در فاصله معینی، تی بی ام شرقی، به موازات تی بی ام غربی، حفاری و سگمنتگذاری خود را انجام میدهد.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه تی بی ام تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان در روزهای پایانی شهریور امسال به ایستگاه زینبیه رسید، افزود: پس از آن و با اورهال و آمادهسازی دستگاه تی بیام، این دستگاه حفاری و سگمنتگذاری خود را به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی آغاز کرد و ظهر امروز سهشنبه ۱۰ دی، بر اساس برنامه زمانبندی، به ایستگاه عاشق اصفهانی رسید.
وی ادامه داد: همچنین با افزایش جبهههای کاری در روند حفاری و سگمنتگذاری تونل شرقی این مسیر، تی بی ام تونل شرقی خط دوم قطارشهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) طی روزهای گذشته از ایستگاه زینبیه به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت کرد.
بنکدار هاشمی تصریح کرد: پیشروی تی بی ام تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان تا کنون ۱۵۸۰ متر بوده و این تی بی ام مسیر ایستگاه زینبیه تا عاشق اصفهانی را حفاری و سگمنتگذاری کرد.
وی با اشاره به رکوردهای صورت گرفته در روند حفاری تونل غربی و شرقی خط دوم متروی اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع) گفت: در طول ۶ ماه حفاری دو تونل، پرسنل زحمتکش، پیمانکاران، مشاوران، ناظران و سایر عوامل این پروژه بزرگ، در دو تونل، با ثبت رکورد ۲۶ رینگ حفاری و سگمنتگذاری در شبانهروز معادل حدوداً ۳۶.۴ متر که در کشور ایران بیسابقه بوده، اتفاق بزرگی را در اجرای پروژه رقم زدند.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان اضافه کرد: عملیات حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک(شهرک امام حسین(ع)) تا میدان امام علی(ع)، اسفند سال ۱۳۹۷ و عملیات حفاری همزمان تونل شرقی این قسمت از خرداد امسال آغاز شد.
مسیر اولویت بهرهبرداری خط دوم مترو اصفهان حدفاصل ایستکاه دارک شهرک امام حسین(ع) تا مدرس نجفی(کهندژ) به طول ۱۴.۷ کیلومتر است.
ویژگی خاص ایستگاههای خط دوم مترو، ساخت ایستگاهها قبل از ورود تی بی ام است که این موضوع باعث میشود که در این خط نسبت به خط یک، در هر ایستگاه به میزان قابل توجهی صرفهجویی صورت میگیرد و معضلات ترافیکی و اجتماعی ناشی از روشهای دیگر ساخت ایستگاهها، با این روش به حداقل میرسد.
نظر شما