دیوان عدالت اداری به نفع دانشجویان مددجو رای داد

بسته اخبار اجتماعی امروز - سه شنبه 10 دی - اختصاص دارد به رای دیوان عدالت اداری به نفع دانشجویان مددجو، درگیری مسلحانه و کشف 600 کیلوگرم مواد مخدر در خلیج فارس، مسدود شدن 18 هزار حساب بانکی کلاهبرداران و آزادی محسن افشانی از زندان که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، با ابطال بخشنامه بهزیستی استان تهران، تحصیل رایگان مددجویان این سازمان در واحدهای بین‌الملل داخل یا خارجی دانشگاه‌های دولتی یا غیردولتی را قانونی دانست.

روز سه شنبه دیوان عدالت اداری، در پی طرح شکایت شاکی خصوصی از سازمان بهزیستی کشور با خواسته ابطال دستورالعمل معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان تهران در باره عدم تعهد این سازمان به پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی که در واحدهای بین‌المللی داخلی یا خارجی دانشگاه های دولتی یا غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در این مورد وارد بحث و بررسی شد.

در بخشنامه معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان بهزیستی استان تهران خطاب به روسای ادارات بهزیستی چنین آمده است: "احتراماً به استحضار می‌رساند در خصوص تسهیلات امور دانشجویی مددجویان تحت پوشش،  سازمان بهزیستی هیچ گونه تعهدی نسبت به پرداخت شهریه دانشجویانی که در واحدهای بین‌المللی داخلی یا خارجی دانشگاه های دولتی یا غیردولتی مشغول به تحصیل هستند را ندارد، لذا خواهشمند است دستور فرمایید تا به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی لازم صوت پذیرد تا مددجویان واجد شرایط، بدون هیچ گونه مشکلی امکان بهره‌مندی از تسهیلات امور دانشجویی مطابق با بخشنامه‌های ابلاغی را داشته باشند."

درگیری مسلحانه و کشف ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در خلیج فارس

سردار ولی اله رضایی‌نژاد فرمانده مرزبانی استان بوشهر بیان کرد: قاچاقچیان که توان مقابله با مرزداران را نداشتند پس از ساعتی درگیری مسلحانه، تسلیم و مأموران در این عملیات موفق شدند ضمن دستگیری ۶ قاچاقچی و توقیف یک فروند شناور، ۶۱۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

او، با تاکید بر مرزهای کشور برای قاچاقچیان و سودجویان ناامن، بیان کرد: مرزبانان استان با حضور شبانه‌روزی در مرزها، با هرگونه پدیده قاچاق برخورد می‌کنند و قاچاقچیان بدانند که سدی محکم به نام مرزبانان در مقابل آن‌ها ایستادگی خواهد کرد.

گازگرفتگی ۵۸ دانش‌آموز یک دبستان در قرچک

سخنگوی اورژانس کشور از گازگرفتگی در دبستانی در قرچک خبر داد و گفت: در این حادثه ۵۸ دانش آموز مسموم شدند.

مجتبی خالدی از حادثه گازگرفتگی در دبستانی در قرچک خبر داد و افزود: در این حادثه ۵۸ دانش آموز مسموم شدند.

وی افزود: این حادثه در ساعت ۱۰:۳۸ صبح سه شنبه به اورژانس اطلاع داده شد، که بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به همراه آمبولانس برای کمک به حادثه دیدگان به محل اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: این حادثه در دبستان «معراج» در قشلاق «جیتو» از توابع قرچک رخ داده بود و طی آن ۵۸ دانش آموز با گاز منواکسیدکربن مسموم شده بودند.

کشف ۱۱ هزار بسته تنباکوی قاچاق در بزرگراه تندگویان

سعید دهقان فرمانده گشت انتظامی قرارگاه جنوب یگان امداد پایتخت از کشف ۱۱ هزار بسته تنباکوی قاچاق در بزرگراه تندگویان خبر داد و گفت: متهم به‌دلیل نداشتن مدارک و مجوزهای گمرکی بازداشت شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: این پرونده بعد از تکمیل به دادسرا ارسال خواهد شد.

ممانعت از ورود دارو به کشور جنایت علیه بشریت است

سعید نمکی وزیر بهداشت با تاکید بر این که فرزندان ایران در تهیه داروی MPS با کمال بی‌رحمی آمریکایی‌ها مواجه شدند، گفت: این اقدام آمریکا در ممانعت از ورود دارو به کشور جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با دور زدن تحریم‌ها برای همه داروهای اساسی هیچ مشکلی در کشور نداریم، ولی در خصوص داروی بیماران MPS همچنان مشکل داریم و فرزندان این ممکلت با کمال بی‌رحمی آمریکایی‌ها مواجه شدند.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: من نامه‌ای را به دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در انتقاد به ممانعت از تهیه داروی ام پی اس در کشور نوشتم و به شدت انتقادکردم که این اقدام آمریکایی‌ها جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

۱۸ هزار حساب بانکی کلاهبرداران مسدود شد

جانشین پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: کشف پیش‌دستانه کلاهبرداری با جدیت در دستور کار پلیس آگاهی ناجا قرار دارد و تاکنون ۱۸ هزار حساب بانکی مورد استفاده کلاهبرداران مسدود شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: از زمان اجرای طرح مسدود سازی سیم کارت های بدون هویت، حدود ۴۵ درصد از میزان این نوع کلاهبرداری ها کاهش یافته که امیدواریم با ورود «سامانه کاشف» این میزان به حداقل برسد.

آزادی محسن افشانی از زندان با حکم دیوان

رکنا نوشت: محسن افشانی، بازیگر با انتشار پستی در صفحه تلگرام خود اعلام کرد با رای دیوان عالی کشور از زندان آزاد شده است.

چندی پیش غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده محسن افشانی اظهار کرد:علت زندانی بودن این فرد به دلیل یک محکومیت قطعی شده از قبل است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: این فرد دو پرونده دارد؛ یک پرونده برای گذشته است که برای آن به یک سال حبس محکوم شده و این حکم قطعی است.

اسماعیلی با بیان اینکه پرونده جدید او نیز در حال سپری کردن مراحل رسیدگی است و علت زندانی بودنش به دلیل پرونده قبلی است.

کاهش خطر ابتلا به چاقی کودکان با مصرف شیر پرچرب

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکانی که شیر پرچرب می‌نوشند ۴۰ درصد کمتر از همسالان خود که از شیرهای کم چرب تغذیه می‌کنند، در معرض ابتلا به چاقی و اضافه وزن قرار دارند.

محققان دانشگاه سنت مایکل تورنتو در پژوهشی جدید ۲۸ مطالعه را که در هفت کشور مختلف بر روی ارتباط میان مصرف شیر گاو و خطر بروز چاقی و اضافه وزن در کودکان انجام شده بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

یافته‌های هیچکدام از این ۲۸ مطالعه که در مجموع بر روی ۲۱ هزار کودک زیر ۱۸ سال انجام شده است، نشان نمی‌دهد کودکانی که شیر کم‌چرب می‌نوشند کمتر در معرض ابتلا به چاقی و اضافه وزن قرار دارند، در مقابل، ۱۸ مورد از این مطالعات حکایت از آن دارد کودکانی که شیر پرچرب استفاده می‌کنند کمتر به اضافه وزن دچار می‌شوند.

آمار تکان دهنده از بیماران نیازمند عضو در کشور

رییس انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر بیمار نیازمند اهدای عضو در کشور وجود دارند که سالانه کمتر از یک هزار نفر از آنان موفق به اخذ اعضای اهدایی هستند.

کتایون نجفی زاده در اولین دوره آموزشی تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضاء پیوندی در استان ایلام ضمن تقدیر از حضور امام جمعه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در این کارگاه اظهار داشت: استان ایلام مردمانی شریف و قدرشناس دارد که می‌توانند فرهنگ اهدا عضو را به درستی معنی بخشند و بالاترین میزان مشارکت را در این امر خداپسندانه به نمایش بگذارند.

وی افزود: میزان ۹۹درصد مرگ‌ها و میرها؛ مرگ قلبی هستند و تنها یک درصد از آنان مرگ مغزی است که می‌توان با اهدا اعضای این افراد؛ جان افراد نیازمند اهدا عضو را نجات داد.

رییس انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه ایران در زمینه اهدای عضو در دنیا رتبه ۳۷ را داراست، خاطرنشان کرد: روزانه یک الی هفت نفر از افراد نیازمند اهدای عضو در سطح کشور به خاطر عدم وجود عضو اهدایی جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 403665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.