در این کتاب شعر را زیسته ام بعد نوشته ام

کتاب مجموعه شعر «آخر پاییز» سروده ی شکیب داوودی است، این کتاب با حضور اهالی شعر و ادب اصفهان در خانه هنرمندان حوزه هنری استان اصفهان رونمایی و نقد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، خانه ادبیات حوزه هنری اصفهان روز گذشته _دوشنبه ۹ دی ماه_ از نخستین کتاب شعر شکیب داوودی با عنوان «آخرپاییز» رونمایی کرد و این کتاب با حضور استاد عباس شاهزیدی متخلص به خروش نقد و بررسی شد.

نویسنده این کتاب علت نام گذاری آن را استفاده از ترکیب کلمه «آخر پاییز» که در آخرین غزل خود در این کتاب آورده است بیان کرد و گفت: در بیت سوم این غزل آمده است « این جوجه ها تا آخر پاییز خواهد مرد/ این شاهنامه آخرش خوش نیست/ می دانی؟» .

داوودی ادامه داد: البته پاییز و آخر آن مفاهیم زیادی برای من دارد، هم از نظر شخصی و هم از نظر موضوعی می توان نگاه های مختلفی به این ترکیب داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب شعرهای من از سال ۹۵ تا اوایل سال ۹۸ آورده شده اند، این مجموعه با ۷۶ غزل عاشقانه در ۸۰ صفحه و در هزار نسخه به چاپ رسیده است.

دبیر انجمن ادبی «نجوا» با اشاره به علت چاپ نخستین کتاب خود گفت: رشته تحصیلی من در دبیرستان ادبیات بود و سرودن شعر را از آن دوره آغاز کردم و تاکنون ادامه داده ام، در دوران دانشگاه نیز با آنکه رشته حقوق می خواندم شعر سرودن را ادامه دادم و در انجمن ادبی نجوا اتفاقات هنری خوبی برایم رخ داد تا جایی که فکر کردم باید اشعارم را به چاپ برسانم زیرا شاید دیگر این ایده ها به ذهنم نرسند.

وی با اشاره به نقدهای که در خصوص کتاب شد افزود: اساتید حاضر در جلسه در خصوص اینکه اشعار من در بیان احساس به زبان امروزی راحت، جسورانه و ساختارشکن هستند صحبت کردند و حتی بیان شد که من شعر را زیسته ام و بعد سروده ام و این در انتقال احساس به خواننده کمک کرده است.

داوودی این کتاب را بیان تجربه شخصی خود از عشق زمینی با زبان شعر خواند و ادامه داد: بیتی مثل بیت ۵ غزل ۷۲ (حالا تو اصلا فرض کن فرهاد مجنونم/ شیرین من، شایسته ی لیلا شدن هستی؟) به دلیل استفاده همزمان از دو نماد ادبی و دو جریان در آن واحد، که لیلی و مجنون و شیرین و فرهاد است مورد توجه وتعریف دوستان قرارگرفت.

شاعر این مجموعه با اشاره به نقدهای مثبت دیگر تاکید کرد: از نقدهای منفی یا اصلاحات می توان از طرح جلد که شاید باید فنی تر می بود و برخی از قافیه ها و ایرادات کم وزنی نام برد.

کد خبر 403646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.