شکایات اصفهانی‌ها در خصوص مشاهده کیک‌های آلوده بیشتر در حد ادعا بود

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: شکایات در ارتباط با وجود کیک‌های آلوده به قرص در استان اصفهان بیشتر ادعا بوده تا واقعیت و هیچ مسمومیتی در این باره گزارش نشده است.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در ارتباط با کیک‌های آلوده به قرص در استان اصفهان انجام بررسی‌ها به جد پیگیری شده است، اظهار کرد: با گذشت چند وقت از اتفاق کیک‌های آلوده، هنوز در حال ادامه بررسی این موضوع هستیم و بازرسان و پلیس اماکن هیچ موردی از آن را در هیچ کجای استان اصفهان مثل مراکز بزرگ خرید، عمده‌فروشی‌ها، بوفه‌های مدارس و حتی خرده فروشی‌های مواد غذایی مشاهده نکرده‌اند.

وی ادامه داد: شکایت‌های موجود در این زمینه هم بیشتر در زمره ادعا بوده و در تحقیقات میدانی هیچ موردی از هیچ برندی مشاهده و ثبت‌ و ضبط نشده است، در زمینه موارد ادعاهای موجود نیز پس از بررسی‌های دقیق، مشخص شدن هویت افراد و جدی بودن موضوع، موارد آلوده را به آزمایشگاه فرستاده‌ و پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با اشاره به اینکه در بیشتر موارد ادعا نیز مشخص شده که مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اکثر ادعاهای موجود در زمینه کیک‌های آلوده به قرص نادرست و یا شیطنت بچه‌ها در مدارس بوده است و گاهی بعد از پیگیری افراد اعتراف می‌کردند که خودشان قرص را در کیک گذاشته‌اند.

وی  افزود: تا کنون هیچ گونه مسمومیت از خوردن کیک‌های آلوده در استان اصفهان گزارش نشده و همکاری بین اداره بهداشت محیط، غذا و دارو و پلیس برای پیگیری و به نتیجه رساندن چگونگی این موضوع، جدی و هوشمندانه ادامه دارد.

میرجهانیان با تاکید بر اینکه مردم از مراکز معتبر خرید کنند، تصریح کرد: خرید محصولات غذایی بسته‌بندی شده به ویژه برای مدارس باید از مراکز معتبر باشد و افراد دقت کنند بسته‌بندی محصول باید سالم باشد.

وی اضافه کرد: تحقیقات در سطح وسیعی انجام شده  و کنترل و آزمایش از برندهای مختلف صورت گرفته است، البته شاید گاهی رقابت ناسالم در ایجاد چنین مشکلی بی‌تاثیر نباشد که در این مورد بهداشت محیط منبع تایید صحت آن نیست.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: خبر شیر خشک‌های آلوده  نیزتنها یک شایعه است و ارگان‌های ذی ربط کاملا این موضوع را تکذیب کردند. در جلسه‌ای که با معاونت غذا و دارو داشته‌ایم این موضوع تایید نشده و هیچ کدام از شیر خشک‌های موجود در بازار آلوده نیست.

کد خبر 403576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    عجب خوبه همیشه مردم دروغ میگن
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    خدا کنه همینطور باشه