احیاء ۷ حلقه چاه آبی فضای سبز در آتشگاه

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این منطقه در سال جاری اقدام به احیاء و ترمیم هفت حلقه چاه آبی در خیابان آتشگاه کرده است.

سیدعباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احیاء و ترمیم هفت حلقه چاه آبی در خیابان آتشگاه در حفظ درختان و فضای سبز این منطقه بسیار مؤثر بوده و به ریه‌های تنفسی غرب اصفهان کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای لوله‌کشی آبیاری تحت فشار و قطره‌ای در پارک‌های منطقه ٩ و کندروی اتوبان خیام و مادی فرشادی در حال اتمام است، افزود: کلکتور چاه‌های آبی غرب شهر از کوه آتشگاه به سمت منارجنبان در حال انجام عملیات عمرانی است.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه در منطقه ٩ بیش از ۱۳۲ هزار درخت موجود است، حفظ این میراث برای آیندگان و شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از اهداف مهم شهرداری به شمار می‌رود.

روحانی با اشاره به پروژه‌های محرک توسعه منطقه ۹ گفت: باز زنده‌سازی مادی رهنان یکی از پروژه‌های محرک توسعه منطقه به شمار می‌رود همچنین «پارک مهر» در بخش پایینی کوه آتشگاه که یک محیط تفرجگاهی بود، اما به محیط بی‌دفاع شهری امتداد می‌یافت که در دیدگاهی جدید بازسازی آن را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن نخستین ایستگاه خط دو مترو در منطقه ۹ را ظرفیت ویژه‌ای برای این منطقه عنوان کرد و گفت: برای اجرای پروژه‌های جدید در منطقه ۹ نیاز به مشارکت سرمایه گذاران داریم.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان با اشاره به ویژگی‌های خاص منطقه ۹ اظهار کرد: از سطح گسترده اشجار و باغات در اراضی این منطقه و سبزینگی موجود در مجاورت رودخانه زاینده رود به عنوان ریه تنفسی شهر اصفهان یاد می‌شود، حال از این پتانسیل و عرصه‌های اکولوژیک می‌توان برای تبدیل بخش‌هایی از این منطقه به باغ شهر اصفهان استفاده شود.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر ۸۳ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر شهروند در منطقه ۹ برای رفت و روب، نظافت معابر و حمل زباله و بالغ بر ۴۷ هزار و  ۶۰۰ تومان برای نگهداری فضای سبز هزینه می‌شود.

روحانی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۳۳ هزار و ۱۰۰ هزار تومان برای هر شهروند در منطقه ۹ برای آسفالت معابر هزینه می‌شود، گفت: سالانه بیش از ۷۹۴ هزار و۲۰۰ تومان برای هر شهروند این منطقه هزینه می‌شود.

کد خبر 403568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.