آخرین وضعیت ذخیره آبی سدهای استان اصفهان

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای استان اصفهان درباره آخرین وضعیت ذخیره آبی سدهای استان اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان الله امینی امروز  _دوشنبه ۹ دی ماه _ در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت سدهای استان اصفهان از ابتدای سال آبی (مهرماه) تا پایان آذرماه، اظهار کرد: ذخیره سد زاینده رود تا ۳۰ آذرماه ۳۱۰ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه دراز مدت ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سد گلپایگان با ظرفیت ۳۶ میلیون مترمکعب، در حال حاضر ۱۶.۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که با توجه به آورد تونل قمرود نسبت به سال گذشته ۱۴۳ درصد و نسبت به درازمدت ۱۳۱ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: سد قره‌قاچ سمیرم با گنجایش ۲۱ میلیون مترمکعب، هم اکنون  ۱۶.۵ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با سال گذشته ۲۴۴ درصد و نسبت به دراز مدت ۴۵ درصد افزایش داشته است.

امینی اضافه کرد: سد حنا با ظرفیت ۵۱ میلیون مترمکعب، هم اکنون ۵.۷ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد افزایش و نسبت به دراز مدت ۴۴ درصد کاهش داشته است.

وی اعلام کرد: سد خمیران در شهرستان تیران و کرون با گنجایش هفت میلیون مترمکعب، در حال حاضر ۱.۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به دراز مدت ۷۶ درصد افزایش دارد.  

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با اشاره به اینکه بارش های مطلوب سال آبی گذشته موجب شد ذخیره سدهای استان افزایش یابد، گفت: سد باغکل نیز با ظرفیت ۵.۸ حجم مخزن در حال حاصر ۲.۸ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته ۲۵۵ درصد و در مقایسه با دراز مدت ۱۹۶ درصد افزایش داشته است.  

اخبار مرتبط:

کد خبر 403494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.